faith
Jag har märkt vid biltvätten på bensinstationen att en del personer sitter i sina bilar medan bilen tvättas. Själv brukar jag vänta utanför, jag vill inte sitta i bilen om tvätten skulle strejka mitt i programmet.. huh.gif
Hur gör ni?
Bee
Där vi tvättar bilen har vi inget val. Vi får snällt sitta kvar i bilen om vi inte vill blöta ner oss. Vattnet börjar spruta när bilen är halvvägs inne i tvätthallen laugh.gif

Jag har bara varit ute för ett missöde en gång och det var flera år sen. Jag hade glömt att stänga takluckan! Usch så blöt jag blev laugh.gif
Slisan
Sitter alltid i (när jag för en gångs skull tvättar bilen...).
Jag tycker att det är så avkopplande och lite mysigt!
Alba
Har suttit i bilen en gång men jag tycker det är lite otäckt.
Föredrar att stå i den lilla kuren som finns och kan därifrån följa tvättningen.
Whiskuchi
Man måste in i kuren för att trycka in koden för tvättprogrammet. Och sen lär man inte hinna tillbaka ;-)
Lady Hamilton
rolleyes.gif Min kusins förra man var en som mer eller mindre hade "tummen mitt i handen" I allafall skulle han vara snäll att åka och tvätta hennes bil. Det var på den tiden radioantennen oftast satt på vä. framskärm. I allafall han stoppar i poletten, sätter sig i bilen och 'tvätten' startar. Och när 'tvätten' passerar för att börja spola vatten på bilen upptäcker han att han glömt att ta bort antennen.........Så han skyndar sig att öppna dörren för att snabbt skruva loss antennen............DÅ kommer 'tvätten' tillbaka............spolar bilen full i vatten..........och tar med sig hela förardörren............Gissa om han skämdes när han kommer hem med bilen och det visar sig att förardörren numera befinner sig ilastad baksätet på bilen..........
laugh.gif
Summersun
Sitter kvar i bilen, bekvämt ska det va biggrin.gif
Floppy
.....oj biltvätt...det är en svordom i min särbos öron...det får man inte säga högt eller skriva så han ser... laugh.gif ...han handtvättar bilen en gång i veckan minst...är det sommar kan det bli 2-3 gånger beroende på väder och vind....jag kan ju kanske tala om att han ääääälskar sin bil....

Han körde sin förra bil i en biltvätt och det gör han aldrig om igen...han hade en specialmodell av SAAB 9000 och på den satt det en extra vinge bakpå (alltså mellan taket och bakluckan)...han frågade i kassan om det gick att köra bilen ändå i tvätten och de garanterade att det skulle gå....han satte sig i bilen och körde in...efter en liten stund sa det BRAK och framöver taket över huven så kom vingen farandes...(den var ordentligt fastmonterad)...som tur var så fick han 'bara' en liiiiten repa på huven...men tror ni han fick ersättning....näpp mad.gif
...så biltvätt är förbjudet ...han handtvättar även min bil också... smile.gif wub.gif

Men när jag var lite så var det helgens höjdpunkt...'åka biltvätt'... wub.gif wub.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Alba @ 19-02-2007, 15:13)
Har suttit i bilen en gång men jag tycker det är lite otäckt.
Föredrar att stå i den lilla kuren som finns och kan därifrån följa tvättningen.

Tycker jag också.
Man känner sig aningen utlämnad inne i bilen när bortstarna dundrar över taket laugh.gif
Gossen Ruda
Sitter i samma bil som Floppy, aldrig automattvätt. Dom få gångerna jag tvättar bilen sker detta för hand. Oftast när det regnar för då lossar skiten lättare och så får man hjälp med sköljningen. biggrin.gif

Det blev automattvätt senast för ca 5 år sen när man höll på med vägen utanför. Det blev ett slangbrott på en grävmaskin så bilen dränktes i hydraulolja. Den tvätten betalade grävmaskinisten.
pejori
ingen biltvätt här heller wub.gif wub.gif
endast handtvätt smile.gif
Pirum
Tycker automatbiltvätt är för dyrt, tvättar jag bilen i automat en gång i veckan (jag vet, överdrivet) så blir årskostnaden mer än värdet på bilen, ungefär...smile.gif

Men när jag någon gång tvättat en företagsbil har jag suttit i. Störs inte nämnvärt av borstarna, men, med tanke på hur de låter och far fram så är jag glad att det inte är min lack som skadas...smile.gif
faith
CITAT (Pirum @ 19-02-2007, 17:02)
Tycker automatbiltvätt är för dyrt

Visst är det dyrt, men jag passar på efter kl 20, då är det halva priset.
Jag använder biltvätten på vintern, på sommaren blir det handtvätt. Dessutom har jag en ganska gammal bil så jag är inte så noga med lacken. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon