Full version: Clivia
buzz
Wow vilken snygg Clivia!

Tror ni de går att få tag på i Sweden?
Finns det fler sorter med vit-gröna blommor än den som visas på bilden vid namn Charlsgreen - Charl Coetzee.

http://www.clivias.com/
nilssontherese
Om du kikar i förra cliviainlägget så kan du se flera olika hybrider vi hittat! tongue.gif och bra sidor. Just denna Charlsgreen har jag med letat efter och den är dyr som attan!
cliviatrends
Det finns tydligen småplantor, men vad det är för valuta hittar jag inte! 1000 nånting så förmodligen hutlöst dyrt! Verkar vara en mer ovanlig hybrid. rolleyes.gif
buzz
Ojsan då är den så ovanlig! Då kan jag väl fortätta drömma om den och inget annat. biggrin.gif
stella08
Jag såg fantastiska Clivior på Weibulls i Stockholm idag. En med oranga blommor och en med gul-gröna, nästa dubbelt så stor. Samtliga under 200 kr. Verkligen praktfulla exemplar! Det stod inte på krukan vad det var för sort, tyvärr, passar inte den blomman i min hemmiljö. sad.gif
nilssontherese
CITAT (stella08 @ 20-02-2007, 14:46)
Jag såg fantastiska Clivior på Weibulls i Stockholm idag. En med oranga blommor och en med gul-gröna, nästa dubbelt så stor. Samtliga under 200 kr. Verkligen praktfulla exemplar! Det stod inte på krukan vad det var för sort, tyvärr, passar inte den blomman i min hemmiljö. sad.gif

Åh vad synd att jag bor på Öland *suck* hade jag bott där hade jag köpt den gröna bums! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon