laluna
Dels så blommar det i en av rabatterna så våren är här laugh.gif dels så röjde jag i källaren idag för att få plats för min odling och vad hittar jag? TVÅ lysrörsamaturer! Så nu har jag 2 med tre rör i och två med två rör i så nu skall jag väl kunna få plats med mina plantor, hoppas jag rolleyes.gif
Lady Hamilton
blink.gif Blommar nu?? VI har minst 60cm snödjup så haär finns inte tillstymmelse till blommor sad.gif

laugh.gif Men Grattis till "fyndet" i källaren laugh.gif
Nu är det bara att 'odla på' biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ciczi
Japp det blommar!!! wub.gif

är inte ett dugg avis på snön...

Ciczi
kerstin z5-6
Grattis -ni har kul ni smile.gif vi har bara isrosor ..
Ophelia
Ser inte tillstymmelse till någon blomning. Däremot har min mamma krukor fulla med krokusar och lite annat smått och gott från min shoppingsväng på nätet sent i höstas smile.gif
Maria_z5
Grön av avund för lysrören men glad att vi har snö!

/Maria
ewa zon 3
CITAT (laluna @ 19-02-2007, 18:43)
och vad hittar jag? TVÅ lysrörsamaturer!

Jag tror att det finns massor av gamla lysrörsarmaturer som ligger och skräpar på vindar och i källare istället för att göra nytta över frössåder mm.
Så första stället man ska leta på innan man springer och köper nya är hemma hos alla vänner. Eller varför inte i sin egen källare, om man har en, det verkar ju funka riktigt bra smile.gif

/Ewa
Mia, zon 3
En gång när vi var på tippen råkade jag titta i containern där alla hade kastat begagnade armaturer.... sad.gif Sambon fick nästan koppla grepp på mig för att jag inte skulle dyka på huvudet och "fynda"....
laluna
Känner dock inte våren idag när jag fick gräva fram bilen under massa snö sad.gif och vädret visar ytterligare 10 cm snö tills imorgon sad.gif Vill ju inte ha snö nu! Snö skall vara i december och januari inte nu när det nästan är mars.
Men som tur är så har jag ju mina amaturer och frösådder så jag kan känna våren inomhus istället biggrin.gif
Mia, zon 3
Precis - jag fick till ett provisoriskt plantrum i källaren i helgen, så nu kan jag både smyga ned dit OCH ut på glasverandan när det känns för snöigt ute..... wub.gif Lite doping får man ha för att överleva till jorden reder sig....
Betty
CITAT (Mia @ zon 3,21-02-2007, 08:14)
En gång när vi var på tippen råkade jag titta i containern där alla hade kastat begagnade armaturer.... sad.gif Sambon fick nästan koppla grepp på mig för att jag inte skulle dyka på huvudet och "fynda"....

laugh.gif laugh.gif Ser framför mig en bild på en hysteriskt viftande och sparkande odlait med något vilt i blicken, fast i ett stadigt grepp på en sammanbiten luttrad karl framför en stor rostig plåtcontainer full av gammalt trasigt skräp... tongue.gif
Mia, zon 3
CITAT (Betty @ 21-02-2007, 08:22)
CITAT (Mia @ zon 3,21-02-2007, 08:14)
En gång när vi var på tippen råkade jag titta i containern där alla hade kastat begagnade armaturer....  :(  Sambon fick nästan koppla grepp på mig för att jag inte skulle dyka på huvudet och "fynda"....

laugh.gif laugh.gif Ser framför mig en bild på en hysteriskt viftande och sparkande odlait med något vilt i blicken, fast i ett stadigt grepp på en sammanbiten luttrad karl framför en stor rostig plåtcontainer full av gammalt trasigt skräp... tongue.gif

Ja, det du ser är bilden av mig, varje gång jag kommer till tippen....
"Kolla fönstrena - det är ju drivbänksmaterial ju!"
"Att folk kan slänga pallkragar, va?"
"Undrar om jag kan få in den här tunnan under jackan och smussla ut den?"
Och bilden av min djupt suckande oäkta hälft hade du klar för dig också... Han har börjat åka till tippen UTAN mig - kan ni förstå....? blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon