Pontus_81
Är det möjligt att odla naturgräs inomhus om man har en byggnad som släpper igenom ljus genom alla väggar, genom taket och har ett antal starkt lysande lampor. Alltså samma princip som ett växthus som har genomskinliga väggar. Tacksam för svar.
Fenja
Hej och välkommen hit!
Hmm, jag tror att det kommer att behövas en massa extraljus under vinterhalvåret och uppvärmning/undervärme så att det inte fryser och går i vintervila... Finns kanske mer att tänka på men det är vad jag kommer på nu.
Mvh
Fenja
Pontus_81
Okej tack Så teoretiskt skulle det inte vara omöjligt då. kan väl sägas att det naturligtvis kommer att vara värmeslingor under gräset.
Gurkan
Ska du ha gräsgolv i ditt uterum ?? ohmy.gif

*nyfiken* smile.gif
Pontus_81
nej inte precis jag bara undrar om det skulle vara möjligt att ha gräs inomhus, tex om man skulle kunna bygga in sin gräsplan (fotbollsplan) på något sätt utan att man behöver byta till konstgräs menar jag.
Alexander-VG-zon3
det kan väl gå om det är ljust om du ska ha en gräsmatta , är det varmt året runt kanske du ska ha gräs sorter som man har typ i florida och californien .
tar du naturliga gräs sorter från skogen små tuffsar eller tuvor och är det då kallt går dom i vila och blir bruna som fenja skrev
Pontus_81
CITAT (flaxss @ 20-02-2007, 12:23) *
det kan väl gå om det är ljust om du ska ha en gräsmatta , är det varmt året runt kanske du ska ha gräs sorter som man har typ i florida och californien .
tar du naturliga gräs sorter från skogen små tuffsar eller tuvor och är det då kallt går dom i vila och blir bruna som fenja skrev

Kommer nog vara både varmt och kallt i dette fall. finns ju annars vinter tåligt gräs, kanske skulle fungera.
Pontus_81
Tack för hjälpen alla har nu fått hört från lite olika håll och det verkar nästan var omöjligt med naturgräs inomhus även vid perfekta förhållanden.
niklaswik
Eller så kan man göra som på ett ställe i Holland (tror jag det var) där dom rullar ut hela gräsmattan då och då.. biggrin.gif Den ligger på en platta med hjul som dom rullar ut genom ett "hål i väggen".. biggrin.gif

(Det gäller alltså en fotbollsplan..)
Pontus_81
CITAT (niklaswik @ 14-03-2007, 10:21) *
Eller så kan man göra som på ett ställe i Holland (tror jag det var) där dom rullar ut hela gräsmattan då och då.. biggrin.gif Den ligger på en platta med hjul som dom rullar ut genom ett "hål i väggen".. biggrin.gif
(Det gäller alltså en fotbollsplan..)

Det är i tyskland som man har en sådan arena, kommer inte ihåg var men ganska coolt är det. kul att det finns någon som tänker lite annorlunda än alla andra. Det är vad jag gillar också att tänka lite annorlunda än alla andra det är därför jag startade denna tråden för att se om man kuna lösa ett problem på ett annorlunda sätt än många andra gör det på. Skall försöka få kontakt med någon riktig super expert för att få ett slutgiltigt svar på min fråga var nu en sådan hittas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon