Katti med torpet
Förr hade ju Hortus Hasselfors men efter att de blivit Plantagen är jag tveksam om de inte har övergett de dyrare märkena?
Någon som vet var det finns?
Bahuhaus antar jag bara kör med sitt eget billiga...
Anki V
Jag köpte Hasselfors P-jord på Plantagen här i Sundsvall förra helgen. Brukar inte sortimenten vara ungefär lika på de olika "Plantagerna"?

Tyvärr så hade dom inga stora säckar så det fick bli några småpåsar i väntan på att jag hittar de stora.

/Anki
kristerh
Jag såg p-jord på plantagen i Farsta i helgen
Gurkan
Om ni ska köpa jord på Plantagen så är det bra att kolla noga på påsarna.

Jag skulle köpa såjord för nån vecka sen och de påsarna som Plantagen hade var solblekta, det växte alger på dem och det hela kändes mycket ofräscht. Jag ville inte riskera mina dyra fröer med gammal sur såjord från förra årets lager så jag åkte nån annanstans.

Har tyvärr inga tips ang. Stockholmsområdet. Bor man i närheten av Lund är ÖSPAB vid Lund Södra det givna valet om man vill ha kvalitet.
Plain
Jag köpte stor säck P-jord på Plantagen i Barkarby för flera veckor sedan. De hade ingen inne dock - inte ute heller, så jag kunde nå dem - nä, de stog på baksidan, ute på en pall, helt obruten - den öppnade upp, bara för mig, och jag fick ta min djupfrysta stora säck med P-jord - på vägen tillbaka genom deras lager fick jag även lägga handen på 6 stycken plantbrätten, helt gratis smile.gif

Mvh
David
malin72
CITAT (Katti med torpet @ 20-02-2007, 06:02)
Förr hade ju Hortus Hasselfors men efter att de blivit Plantagen är jag tveksam om de inte har övergett de dyrare märkena?
Någon som vet var det finns?
Bahuhaus antar jag bara kör med sitt eget billiga...

jadå gamla hortus i farsta har all hasselfors som förrut wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon