Full version: Hur så?
nattviol
Jag har försökt att dra upp Ängsalvia i över ett år på olika sätt men får inte upp en enda grodd. Kan någon tipsa mig om hur jag skall göra.
cia73
Jag sådde ängssalvia i en drivdänk där ute, tidigt på våren för några år sen, och de grodde snällt där så jag planterade ut plantorna på sensommaren.
Betty
Ängssalvia sådd i början av mars i rumstemp. ca 20°, lättgrodd, kommer upp på mindre än en vecka. Kanske du har fått frön av dålig kvalitet?
peppina
Jag beställde här från odla och sådde inne i rumstemp för en vecka sedan. Dom kom upp på 5 dagar, så dom fröna var nog bra smile.gif
Ewa L
CITAT (peppina @ 21-02-2007, 12:04) *
Jag beställde här från odla och sådde inne i rumstemp för en vecka sedan. Dom kom upp på 5 dagar, så dom fröna var nog bra smile.gif

Jag hade mina med undervärme och de kom upp på två dagar!! yahoo.gif

Håller med om att du måste ha fått dåliga frön tidigare, eftersom de är så lätta.
nattviol
Tack efter att läst era svar förstår jag att fröna var dåliga trots inköp hos Impecta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon