Full version: Lunch dax
aanderss
Vad äter ni i dag till lunch?
aanderss
Blodkorv här
Betty
Bacon-och broccolipaj med en sallad till och ett glas vatten. smile.gif
Merlin
Kokt potatis, stuvad spenat och spättafile. Ett päron och en kopp cappuchino till efterrätt smile.gif
LadyG
Laxpytt och ärtor. Kaffe och apelsin efteråt.
askar
Bruna bönor och fläsk...så klart biggrin.gif

Det är ju fettisdag. smile.gif
Jejja
Vindruvor och tre ballerinakex med choklad och apelsinsmak och ett glas mjölk.
Kanske inte så nyttigt, men jag ids inte göra nåt mer avancerat... Allt är ju i frysen... sad.gif
myskmadra
Bulgur med olivoljefräst spenat och lök samt morot. Plus kidneybönor.
Och lite riven parmesan.
Blev riktigt gott!
Pirum
Krassliger som jag är blir det ingen stor lunch, ett par clementiner, ett par smörgåsar med honung, och gott te smile.gif Ska nog få febern att ge med sig en smula. Hatar att vara sjuk, man kan ju inte ens gå utanför dörren utan att känna allas blickar på en. Har faktiskt svårt att sjukanmäla mig trots att jag är sjuk, för man känner sig så misstänkliggjord.
Hade jag inte jobbat med livsmedel hade jag kunnat gå till jobbet, jobba småförkyld hade ju funkat i många yrken men inte där jag är nu.
Bee
Idag var det Findus (eller Felix) som stått vid grytorna. Det var nån kycklinggryta med basmatiris + två små extra bröd man skulle värma i mikron.
Rätt gott faktiskt.
aanderss
var de findus? kunde inte petson laga mat då? laugh.gif
Alba
Korv Stoganoff med potatis (rester från igår) och ett glas vatten. Kaffet blir vid 14-tiden - ev. med 1 husman till..
Magdis
Köttbullar, potatismos och blandade kokta grönsaker (rester från gårdagens middag) Till middag blir det bruna bönor o fläsk och sen semla såklart!
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-02-2007, 12:57)
Köttbullar, potatismos och blandade kokta grönsaker (rester från gårdagens middag) Till middag blir det bruna bönor o fläsk och sen semla såklart!

Äntligen en som följer traditionen med bruna bönor och fläsk på fettisdag.

Ringde nyss upp maken som är å handlar... bad honom köpa ett par semlor
Inte för att vi gillar det, men man får offra sig för traditionens skull (tyckte dotter)
. rolleyes.gif laugh.gif
kristerh
har precis smällt i mig en sallad bestående av kokt skinka, pasta, olika grönsaker o bladspenat, avslutade måltiden med 1 semla...
alle
En kopp kaffe och en Naturdiet- kanelbar
ninnisky
Här blev det raggmunkar och stekt fläsk - syndigt men såå gott wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon