|
Full version: STICKADE DJUR
joulanta
20-02-2007, 12:30
Hej Är det nån som har mönster på stickade djur har stickat björnar samt allers katt men vore kul med nåt annat har letat på internet men inte lyckats hitta nåt Elizabet
Här kan du hitta en del att läsa om stickade djur och annat.
Den här stickade jag av restgarner 1982.. inget mönster. Töserna älskade den och nu är det barnbarnens tur att leka med vovven. 
Här kommer tips om en sida som kanske kan vara till hjälp. Fin hund Askar och så fräsch den hållit sig trots många kramar och misshandel antar jag
CITAT (Alba @ 20-02-2007, 13:06) Här kommer tips om en sida som kanske kan vara till hjälp. Fin hund Askar och så fräsch den hållit sig trots många kramar och misshandel antar jag  Måste varit ovanligt bra garnkvalitet för den ser nästan ny ut ännu.  Jag kör den då och då i 40° i maskin... i tvättpåse.... tumlar sedan.
joulanta
20-02-2007, 13:10
Hej Tach för snabbt svar.
ninnisky
20-02-2007, 15:07
kolla gärna på http://www.sysidan.se/ också!
Gossen Ruda
20-02-2007, 15:24
Jag måste erkänna att när jag såg tråden första gången så trodde jag att den handlande om myggor, bin och getingar. Efter att gluttat i den läste jag en gång till och såg min felläsning. Hellre insekter än stickning för min del.
Jag fick en sorts deja-vu-upplevelse när jag såg trådtiteln. Var det här på Odla eller var det på ett annat forum någon visade helt underbart mobida stickade alster? Dom flesta var *väldigt* morbida men jag minns en haj som var ganska kul.
Nån som vet/minns?
lena:-)
20-02-2007, 17:21
URk, jag undrar om jag var boven till den länken...jag satt just och funderade på om jag skulle våga lägga in den igen...skrev ett inlägg men ångrade mig innan jag postade det.  läste nämligen Gossen Rudas,,"vaddetnuheter??"" Om du inte till 100 % vet vad du gör, låt bli." tolkade den som "om du inte vet vilka du retar, låt bli"
wolkenkrabber
20-02-2007, 17:28
CITAT (Bee @ 20-02-2007, 17:15) Jag fick en sorts deja-vu-upplevelse när jag såg trådtiteln. Var det här på Odla eller var det på ett annat forum någon visade helt underbart mobida stickade alster? Dom flesta var *väldigt* morbida men jag minns en haj som var ganska kul.
Nån som vet/minns? tror det var fenja som postade en tråd med som coola alsterna här för något år sedan...
Gossen Ruda
20-02-2007, 17:36
CITAT (lenasch @ 20-02-2007, 17:21) URk, jag undrar om jag var boven till den länken...jag satt just och funderade på om jag skulle våga lägga in den igen...skrev ett inlägg men ångrade mig innan jag postade det.  läste nämligen Gossen Rudas,,"vaddetnuheter??"" Om du inte till 100 % vet vad du gör, låt bli." tolkade den som "om du inte vet vilka du retar, låt bli" :wub: Jag vågar. Min devis syftar på mer allvarliga saker men en länk kan inte skada,särskilt inte om man varnar först. Varning. Denna länk leder till en sida med bilder på virkningar som kan verka stötande på känsliga personer. Tryck på egen risk. Så, nu kommer alla nyfikna att titta.
lena:-)
20-02-2007, 17:38
Jag är ju inte nyfiken men det är ju oartigt mot Gossen Ruda att inte titta när han gjort sig besväret att ta fram sidan Fantastiska alster även om en del var lite otäcka
CITAT (wolkenkrabber @ 20-02-2007, 17:28) CITAT (Bee @ 20-02-2007, 17:15) Jag fick en sorts deja-vu-upplevelse när jag såg trådtiteln. Var det här på Odla eller var det på ett annat forum någon visade helt underbart mobida stickade alster? Dom flesta var *väldigt* morbida men jag minns en haj som var ganska kul.
Nån som vet/minns? tror det var fenja som postade en tråd med som coola alsterna här för något år sedan... För en gångs skull var Fenja oskyldig!!  Men jag har sparat länken! Mvh Fenja
Gossen Ruda
20-02-2007, 18:34
CITAT (lenasch @ 20-02-2007, 17:38) Jag räds varken gud eller djävulen.  Särskilt när man kan läsa här på forumet: "Det är lätt att vara modig om man inte är rädd" eller hur den exakta ordalydelsen nu är. Fin hund Agneta, det är ruter i den också.
joulanta
20-02-2007, 19:13
Hej Ingen som kan lägga in nån stickbeskrivning på djur?
joulanta
21-02-2007, 08:36
HEJ Fick tips att köpa tidningen Simply Knitting men vart finns den???? har kollat där jag bor men inte hittat den. Är den på svenska eller engelska? Elizabet
Gossen Ruda
21-02-2007, 08:48
CITAT (joulanta @ 21-02-2007, 08:36) HEJ Fick tips att köpa tidningen Simply Knitting men vart finns den???? har kollat där jag bor men inte hittat den. Är den på svenska eller engelska?
Elizabet ;) Vid såna funderingar är det bra att Googla. Den är tydligen engelsk, kolla igenom länkarna.
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2007, 17:36) CITAT (lenasch @ 20-02-2007, 17:21) URk, jag undrar om jag var boven till den länken...jag satt just och funderade på om jag skulle våga lägga in den igen...skrev ett inlägg men ångrade mig innan jag postade det.  läste nämligen Gossen Rudas,,"vaddetnuheter??"" Om du inte till 100 % vet vad du gör, låt bli." tolkade den som "om du inte vet vilka du retar, låt bli"  Jag vågar. Min devis syftar på mer allvarliga saker men en länk kan inte skada,särskilt inte om man varnar först. Varning. Denna länk leder till en sida med bilder på virkningar som kan verka stötande på känsliga personer. Tryck på egen risk. Så, nu kommer alla nyfikna att titta.  Tack för länken! Och så synd att jobbet lagt in ett filter så jag inte kan se grejerna nu. "Forbidden" "extreme" mm stod det. Så jag kollar hemma sen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|