För två år sedan (innan sonen var född och vi hade en massa tid) låg min man och jag åtskilliga timmar och drog upp maskrosor med maskrosjärn. Nästa år märktes ingen som helst skillnad! Snacka om tröstlöst arbete!
Förra året hade vi inte tid att göra något alls och i år ser det värre ut än någonsin. Inte blir det väl bättre av att grannen inte gör ett dugg åt sina heller...
Känns som ett helt hopplöst läge. Vi har inte ork och tid att dra upp alla för hand (det är mer maskrosor än gräs på vissa håll). Funderar på en sån där manuell maskrosuppdragare som man står upp och använder eller en sån som man skjuter ner salt med. Någon som vet om de fungerar eller hur användrarvänliga de är?
Eller finns det något bra medel man kan köpa som inte är alltför giftigt men som ändå fungerar. Vi strödde ut nåt medel (minns inte vad det hette, men det var mot ogräs), men märkte ingen speciell skillnad - och dyrt var det. Fast det röckte förstås inte med bara en gång, antar jag.
Långt blev det, men jag kommer att få magsår av dessa maskrosor, så snälla, kom med alla tips ni har (utom att dra upp dem med maskrosjärn)! Tack på förhand!