Full version: trädgårdsplanering
kajsalisah
Vi behöver hjälp med vår vilda trädgård. Funderar på att anlita en trädgårdsarkitekt för planering. Vet någon vad det kostar ungefär? Någon som har tagit hjälp och har erfarenheter?

Vi bor längst ner i växtzon 3 och har en tomt på drygt 2000 kvm som gränsar till skog. Det växer blåbär, lingon och gula kantareller tillsammans med ek, björk och tall på tomten. Gräsmattan består av mossa då vi inte vågat gödsla av rädsla för att kantarellerna ska försvinna...

Jag önskar få in sten, vatten och planteringar.....
Fågelvägen
[size="2"][/size][font="Georgia"][/font]
Ett tips för trädgårdsplanering:
Canal+ visar ett inspirerande trädgårdsprogram SMALL TOWN GARDENS på BBC Prime, vardagar 17.30 - 18.00. De använder vatten, stenar, befintliga och nyanskaffade växter. En del av växterna går ju inte i Sverige, men mycket av idéerna fungerar ändå.
Lycka till!
Ellinore
Jag är också intresserad av att veta vad folk har för erfarenheter av att ta till hjälp av en landskapsarkitekt, vad det har kostat och hur det gått till.

Köpte hus i somras som är helt underbart, men trädgården är ganska så tråkig. Alla rabatter har tidigare ägare sått igen, så det finns bara lite buskar och några fruktträd och som kantas av en gles tallbuske-häck... Jag har egentligen jätte-mycket ideer på hur jag vill att det ska se ut, men det känns som att det hade varit en god ide att ta hjälp av ett proffs som kan hjälpa mig sortera i ideérna, för det är så mycket som behöver fixas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon