Full version: Nätfiskefilter
Alba
Nätfiskefilter kontrollerar webplatsen. Efter min uppgradering till IE 7
har jag fått stora problem med detta. Det tar 1.000 evigheter för mig att få upp en websida. Även sidor som jag regelbundet besöker tar lång tid.
Är det någon mer som upplever detta problem och kan man göra något åt det ?

Ja ja jag vet att det inte hjälper att skaka datorn
Floppy
mad.gif håller med dig det tar ju evigheter innan sidan dyker upp...
Vill också ta bort den...men vill veta om det kanske är värt att ha den eller inte...alltså om det är värt att vänta?
e_sedell
Ni får helt enkelt byta till den lilla brandräven, firefox.
De har något liknande men man märker inte av det, förrens det varnar.

Tror det är bra, har fått en varning, och det motiverar ju att använda det.
AnitaO
Hur inaktiverar jag phishing-filtret?

Så här inaktiverar du phishing-filtret

I Internet Explorer klickar du på knappen Verktyg, sedan på Phishing-filter och därefter på Inställningar för phishing-filtret.
Gå till avsnittet Phishing-filter under Säkerhet i listan med alternativ, klicka på Inaktivera phishing-filter och sedan på OK.
Nu kontrollerar inte phishing-filtret om en webbsida är phishing och du varnas inte heller.
Alba
Jag säger som Floppy att det kanske är värt att vänta.
Var är det för risker jag tar om jag tar bort filtret ?

Innan jag uppgraderade IE märkte jag inget av eller fanns inte detta filter i föregående version ?
AnitaO
Hittade förra infon i hjälp-avsnittet.
Här kommer mer citat.

Phishing-filter är en funktion i Internet Explorer som hjälper till att upptäcka webbplatser som ägnar sig åt phishing. Phishing-filter använder tre metoder för att skydda datorn mot phishing. Först jämför den webbplatsens adresser med en lista som innehåller webbplatser som rapporterats seriösa till Microsoft. Listan finns lagrad på din dator. Sedan hjälper funktionen till att analysera webbplatser för att se om de har några typiska igenkänningstecken för webbplatser som ägnar sig åt phishing. Slutligen skickar phishing-filtret, med ditt tillstånd, en del webbadresser till Microsoft för ytterligare kontroll gentemot en ofta uppdaterad lista med rapporterade phishing-webbplatser.

Om den webbplats du besöker finns med i listan med rapporterade phishing-webbplatser, visar Internet Explorer en varnande webbsida och ett meddelande i Adressfältet. Från den varnande webbsidan kan du fortsätta eller stänga sidan. Om webbplatsen har typiska kännetecken för en phishing-webbplats men inte finns med i listan, får du bara ett meddelande i Adressfältet om att det kanske är en phishing-webbplats.

Info om phising:
http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tfiske
Alba
Tack för hjälpen - nu vet jag mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon