malin72
ja vad ska jag göra med dessa nu då unsure.gif unsure.gif den ena lever med blad och den andra ser död ut tycker jag sad.gif
jag vet att det var en chansning på att övervintrea dom eftersom att dom var tvugna att vara inne hos mig men nu vill jag ju att iallafall den ena ska klara sig smile.gif rolleyes.gif
det är dom två stora jag ropade in på rockdalas auktion om ni kommer ihåg....hade ju en del problem med den ena i sommras....det är den som nu ser död ut sad.gif wink.gif

och den döda tror jag unsure.gif unsure.gif
kristerh
skrapa lite på stammen ,är den grön så lever den,
eller lyft upp den ur krukan, hittar du någon vit rottråd så lever den
malin72
CITAT (kristerh @ 21-02-2007, 11:40)
skrapa lite på stammen ,är den grön så lever den,
eller lyft upp den ur krukan, hittar du någon vit rottråd så lever den

aha tack det ska jag kolla smile.gif

hur gör jag med den andra???hur ska jag få den att må bra...när ska den klippas och ska den ha näring nu???
kristerh
låt den vara ca 1 månad till, då kan du plantera om den, men om den redan börjat växa kan du ge den lite näring
malin72
CITAT (kristerh @ 28-02-2007, 12:22) *
låt den vara ca 1 månad till, då kan du plantera om den, men om den redan börjat växa kan du ge den lite näring

ok tack för svar...den har ju blad och försöker göra nya så lite näring då...och bra med ljus såklart thumbsup.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon