malin72
vi kan väl visa vad vi har nu...så kul att se tycker jag smile.gif
så här är det hos mig nu rolleyes.gif

kungsljusen

guayaba

eucalyptos

och penseérna
catlady
Det enda jag satt än så länge är japansk akleja, och den står ute på balkongen. Förra året satte jag allt jag kom över och hade sedan fullt sjå med att hålla katterna ur förodlingen... rolleyes.gif Så i år ska jag försöka hålla så mycket som möjligt utomhus. Men ett par olika blommor ska jag sätta om en månads tid i alla fall. Sedan får jag väl bygga en pansarbunker runt dem wink.gif laugh.gif
ewa zon 3
Här kommer lite bilder från mig, tagna idag
Vill också gärna se hur ni har det med era frösådder smile.gif

/Ewa

Nya platsen i köket för Chili, basilika mm

En variegerad chili som heter 'Pepper Fish' Tack Margith wub.gif

Resultat av GA-3 experiment. Kirengeshoma koreana som har börjat gro efter ca 10 dagar

Clianthus puniceus vet jag inte så mycket om men den har väldigt fina blad. Tropisk växt tror jag.
Eva 33c
När sådde du dina chilisar?
ewa zon 3
3:dje veckan i januari, enligt mina anteckningar rolleyes.gif
Skolade om så fort de fått minst ett riktigt bladpar.

/Ewa
Jonas70
Oj, jag sådde mina chilisar samtidigt, men de har inte kommit lika långt som dina sad.gif ...men de har kommit rätt långt ändå måste jag medge smile.gif
Jag har sått 6 olika sorter, men mina Jalapeno är lite klena i stjälken i jämförelse med de andra sorterna, är det någon som känner igen det?
Mia, zon 3
Hittills har jag fått upp några Berkheya-bebisar och några akleja som man bara ser nacken av ännu. En hel del står ute under snön ännu. (Försökte fota en Berkheya, men den var så liten att min kamera inte klarade av att hitta zoomen ännu..... SÅÅÅÅ liten är den alltså...).

Jag har mer sticklingslådor än såddlådor ännu, och där är det ju så klart grönt i alla fall... tongue.gif

Den där guayaban såg spännande ut....
emmapemma
malin72, vad knubbiga dina penséer är. Mina är taniga rackare, och jag har litet hopp om blomning i vår (jag ska fixa bild snart)

När sådde du, och när skolade du ut dem?

Jag har sått i pop-up-brätte, undrar om det är därför de är så små?

/Emma
malin72
CITAT (emmapemma @ 21-02-2007, 14:17)
malin72, vad knubbiga dina penséer är. Mina är taniga rackare, och jag har litet hopp om blomning i vår (jag ska fixa bild snart)

När sådde du, och när skolade du ut dem?

Jag har sått i pop-up-brätte, undrar om det är därför de är så små?

/Emma

jag sådde dom den 3/1 skolade om dom den 29/1

vet inte varför dins är taniga unsure.gif har aldrig provat pop up så jag vet inte om det har någon betydelse....
emmapemma
Jag ligger ca 14 dagar efter dig i sådden. Om jag skolar om nu borde mina knubba till sig i månadsskiftet.

Har du dina i rumstemperatur, Malin?
malin72
CITAT (emmapemma @ 21-02-2007, 16:23)
Jag ligger ca 14 dagar efter dig i sådden. Om jag skolar om nu borde mina knubba till sig i månadsskiftet.

Har du dina i rumstemperatur, Malin?

japp dom står inne i vardagsrummet där allt annat är rolleyes.gif
men skola om du,för dom har väl fått karaktärsbladen unsure.gif unsure.gif
tänk på när du skolar om dom att sätta dom djupt,annars blir dom vingliga smile.gif så som Hamilton sa platera dom kanske tom så att små bladen kommer under jorden....då blir dom inte vingliga och säkert knubbiga wub.gif wub.gif
Anki V
Jag har samlat mina "småttingar" i ett album på AoT
Frösådder -07
Albumet uppdateras med bilder eftersom jag skolar om. Jag tänkte även skriva lite kommentarer om hur varje sort utveckar sig.
/Anki
Sailor Pluto
Vilka fina bilder smile.gif ! Jag har sått många perenner utomhus som ska få komma upp "av sig själva", alltså till våren när det börjar bli varmt. Några aklejasorter, violer, klematis, lavendel och fjäderhyacint bl.a. Inte så märkvärdiga sorter kanske, fast fina! Snart ska tomat och chilifrön ner i jorden, det har äntligen blivit 15 plusgrader i källaren yahoo.gif ! De skulle ha fått stå uppe om armaturen fick plats, men det går inte (det beror inte alls på att det redan står några sådder på köksbordet....)
Maggan H
Oj, vad stora era plantor är redan! Tyckte jag var ute i 'god' tid, mina är bara så här, för några dagar sen:

Fast i morrn är det mars, visst kan jag så 'marssådden' då?? Har själv skrivit in att jag skall vänta tills mars med vissa sådder.... wacko.gif
Alpiner i Halmstad
[attachment=46:Back_Hs.jpg]
CITAT (Margareta Hansson @ 28-02-2007, 16:24) *
Oj, vad stora era plantor är redan! Tyckte jag var ute i 'god' tid, mina är bara så här, för några dagar sen:

Fast i morrn är det mars, visst kan jag så 'marssådden' då?? Har själv skrivit in att jag skall vänta tills mars med vissa sådder.... wacko.gif

Våra fröer får själva avgöra när ljus och temperatur är tillräckligt höga för en god fortsättning. de första brukar gro omkring den 10 mars.
[attachment=46:Back_Hs.jpg]
Första testet med nya forumet.
Bernt
Elisabeth P
De jag sått hittills som kommit upp är nog i stil med dina Margareta

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon