bianca
Hej!
Jag behöver akut hjälp med min Kantdracena!
Den har nu under några månaders tid mått sämre och sämre..
Först började den få bruna blad som torkade och ramlade av..
Efter tips om att jag troligen hade vattnat den för mycket så
planterade jag om den, men den ser fortfarande lika ledsen ut!
Nu har den t.o.m börjat tappa sina gröna blad (utan att dom är bruna och torkat)

Så här ser den ut:

Massa tappade gröna blad: sad.gif

Så vad ska jag göra?
Tacksam för goda råd!
unsure.gif

Bianca
Alexander-VG-zon3
har du kollat så den inte har ruttnat i stammarna , och ger du den ljuse ?
den vill växa nära i öst och väst fönster och kan stå på golvet nedan för ett söder fönster
bianca
Jag har hela min lägenhet åt söder, och dracenan står typ 1 meter från fönstret så jag tycker att den borde ha det ljust..
Från början hade den 3 stammar, men den minsta tog jag bort vid omplanteringen för den var helt skrumpen där bladen ska växa ut..
nu börjar även den näst minsta stammen skrumpna i toppen... sad.gif

bianca
Ammoura
Viktigt att inte vattna för mkt. Vi har en som går till taket här som förra ägaren lämnade kvar. Den stod utan vatten och jord i flera månader och nu får den lite vatten då och då, den växer massor. Har ett par små dracenor i sovrummet också som kanske får vatten någon gång i månaden när jag kommer mig för att ta med mig vattenkannan in dit, dom lever och mår bra. Är den rutten ska du nog se till att ta bort all fuktig jord så den får torka ut lite och sen vara försiktig med vattningarna. Dracenorna överlever allt hos mig utom mina ryck av superblomvård där jag vattnar hela tiden, då dör dom direkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon