Österläge
Funderar på att gå med i nån förening för att träffa andra som delar mitt trädgårdsintresse, IRL så att säga... Man hör ju en del om STA här på Odla, och så har jag stött på Svensk Trädgård i andra sammanhang. Vilka är ni Odla-folk med i? Vad är det för skillnad på föreningarna, är det någon som är bättre än den andra?

Jag är ju väldigt nybliven entusiast så jag vill helst vara med i någon där det inte är "pinsamt" att kunna lite eller ha en liten trädgård, eller där bara proffs är med... Det skulle vara som här på Odla! tongue.gif

Min lokalförening skulle ju bli Göteborg så om någon vet något om någon av föreningarnas Göteborgskretsar är det oxå välkommen info... sleep.gif wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Riksförbundet svensk trädgård är nog en bredare när det gäller området trädgård. Jag är enbart direktansluten i RST, jag är inte med i någon lokal förening.

På STA:s forum och liknande diskuteras sällan grönsaker utan det är vanligare att man diskuterar mer udda och sällsynta växter.

I ingen utav föreningarna måste man dock vara proffs på trädgård.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag gick med i bägge föreningarna. Svensk Trädgård blir i göteborg då Sällskapet Hortikulturens Vänner.

Trägårdsamatörer är ju bara perenner (usch morrötter säger många...) och nog kan man säga att många är nästan proffs. En riktig nybörjarfråga hade jag inte vågat ställa i början.

och Svensk trädgård/Hortikulturens Vänner handlar om allt som finns i en trädgård, allt som har med trädgård att göra

Elisabeth
Iza
Jag är med i Sv. Trädgård bra tidning Hemträdgården. Varför jag inte är
med STA se annan tråd.
Österläge
Tack för era svar, jag tror nog att Sv trädgård passar mig bäst då! smile.gif

Elisabeth - hur är Göteborgsföreningen tycker du?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon