Full version: Undrar lite...
Berith
g.gif Är det bara jag som har gula mappar i vänsterkanten? Istället för dom gröna ringarna eller knapparna eller vad man ska kalla dom - där man brukade se om det kommit några nya inlägg? Nu är det gula mappar med en pil i när det är nytt inlägg...

Undrar bara för att ingen annan frågat om det så tänkte jag att det bara är jag som har det så. whistling.gif
AnitaO
Jodå, jag har också gula mappar.
Om man klickar på länken "markera alla trådar som lästa" på startsidan så försvinner pilarna,
och du kan börja om från början så att säga .... sen kommer pilarna upp i dom avdelningar där du har olästa ämnen.
Berith
Och så undrar jag en sak till - vad betyder snabbsvar? biggrin.gif
AnitaO
Det blir ett vanligt svar, men du får inte upp nån ny ruta, utan kan skriva längst ner på sidan.
Går ju inte att quota då t.ex.

Klicka alltså på "snabbsvar" så kommer en liten ruta upp längst ner där du kan skriva ....
Som jag gör nu t.ex. smile.gif
Berith
Tack Anita. cool.gif Trodde att det bara var jag som hade mappar... Och tack också för förklaringen till snabbsvar.

Får nog testa lite själv nu, och fråga mindre. blush.gif
Gillan
Jösses vad du kan Anita! impressive tongue.gif N sleep.gif u svarade jag i snabbrutan Berith

Och konstigt blev det med.

Klart vi måste fråga när vi inte hänger med wub.gif
Berith
Jag också! yahoo.gif

-----------
Testar att ändra
Gillan
Braaa!! laugh.gif
Berith
Ååååh så många besök jag har gjort i Clivia-tråden redan! w00t.gif
Ingemar
I er kontrollpanel kan ni ställa in så att snabbsvar alltid är öppen, lite tid sparar man då blush.gif

CITAT (Berith @ 28-02-2007, 07:10) *
Ååååh så många besök jag har gjort i Clivia-tråden redan! w00t.gif

Det kommer att upphöra så fort det skrivits ett inlägg i respektive avdelning. Det är gammal data som forftfarande är lagrad.
Berith
Ok ok ok! Jag ska tåla mej. biggrin.gif
Berith
Nu undrar jag en sak till! innocent.gif

Ser att en del ändrar i sina inlägg utan att det står Redigerat - hur gör ni då??

---------
testar....

------------
Neeej jag kan inte!! crying.gif
Berith
crying.gif Nån...?
Malvia
Kan det vara så att när man skriver och sen förhandsgranskar så kommer det in nya inlägg som man kan svara på innan man skickar svar?

Iof kan man ju ändra hela svaret.

Nja, bara en fundering
.

g.gif
Berith
biggrin.gif Vet inte om vi pratar samma men...

Tar Lady Hamiltons tråd/fråga om Chaten (här i Support) där hon skrev frågan först - och efter ett tag skrev in svaret. Utan att det står att hon redigerat.

Men när jag ändrar så står det redigerat... crazy.gif
Malvia
Jag tror..... att hon skrev en fundering och innan hon skickade svar så kollade hon en gång till i chatten

och därefter "rättade/svarade" sig själv. g.gif

Så har iallafall jag gjort några gånger.
rolleyes.gif

NU.. har jag förhandsgranskat mig två gånger och gjort om för färgen blev inte rätt.
Berith
Ja men då förstår inte jag! laugh.gif

Om ni förhandsgranskar så ska det väl inte skickas så jag kan läsa? w00t.gif

Förtydligar mej lite (känner att det rör ihop sej crazy.gif ) - jag kunde alltså läsa hennes inlägg med den första meningen. När jag läste inlägget andra gången fanns mening nr 2 också där. Därför förstod jag att hon ändrat i inlägget och lagt till andra meningen.

Men det står inte Redigerat i inlägget, det är där dom små grå kladdar ihop sej.

------------

Och nu när jag skrev två inlägg efter varandra i samma tråd så hamnade all text i samma inlägg. AAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!
Gillan
Hon skickade förmodligen ett snabbsvar till sig själv Berith!
Jag tänker testa det nu

Så, nu skriver jag igen

Och det funkade visst!

Men var det inte snabbsvar du skrev då?
Malvia
snabbsvar här

hur ser man skillnaden?

inga färger men annars lika?

Kan inte förklara, nu har jag ändrar snabbsvar avancerat.
Gillan
Blir ju lite knasigt faktiskt

Men nu han du emellan Malvia, och då kom mitt snabbsvar efter ditt svar?!!
Berith
Gillan! Snääääälllaaaaa Gullan, testa en sak åt mej. kiss.gif

Skriv två inlägg efter varandra i den här tråden får jag se om det blir samma för dej. Inga snabbsvar utan bara två helt vanliga svar.
Gillan
Detta blev för rörigt crying.gif

Okej, jag ska

Hej,hej Berith

ÖHHH! Det gick ju inte alls det

Jag hamnade ju i samma ruta i alla fall!!!

Måste man gå ur först då? Gud så knasigt!
Berith
Jaaa! Precis så menar jag. laugh.gif

Helknasigt ju... crazy.gif

Varför gör det så? Får nog fråga Ingemar.
Gillan
Det blev ju varken redigerar eller nåt annat? Jag har ju sett att folk har redigerat!!!

Fast du kan nog inte räkna med nåt svar än på ett tag. Dr sover nog båda två vid det här laget efter att ha varit uppe hela natten sleep.gif smile.gif
Berith
Ska försöka vänta tålmodigt. thumbsup.gif

Fick ju mailet från dom att forumet öppnat igen... gillade speciellt slutformuleringen. biggrin.gif (kanske tur att man vet att dom är bröder)
Muguet
CITAT
Fick ju mailet från dom att forumet öppnat igen... gillade speciellt slutformuleringen. (kanske tur att man vet att dom är bröder)

Jag visste inte att de var bröder rolleyes.gif Tack för infot !!!
Berith
Jovisst är dom bröder, det står till och med att läsa om dom i senaste Allers Trädgårdstidning. Missa inte det! wub.gif
Ingemar
CITAT (Gillan @ 28-02-2007, 10:08) *
Blir ju lite knasigt faktiskt

Men nu han du emellan Malvia, och då kom mitt snabbsvar efter ditt svar?!!

Om man skriver i samma tråd igen inom 5 minuter óch ingen annan skrivit under tiden så hamnar det i samma inlägg, det kan vara bra om man tex glömt något eller svarar på flera inlägg i samma tråd för då får man det lite snyggt samlat. Det tar kanske lite tid att vänja sig och jag kan sätta ner tiden om det behövs av någon anledning.
Margith
Den lilla finessen tycker jag är helt suverän! Låt den vara som den är!
Hur många av oss måste inte lägga till lite grann efterhand?? när man har tänkt efter lite.... blushing.gif
Helen i Skåne
Men, rätta mig om jag är trög, varför behövs både snabbsvar och den vanliga? Är det bara pga citatfunktionen? Eftersom jag alrig använder den ändå och vanliga svarsprylen inte går i min webläsare använder jag bara snabbsvar och det räcker för mig! w00t.gif crazy.gif w00t.gif crazy.gif Man kan göra en massa fula gubbar där också och just idag är det allra roligast! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ingemar
CITAT (Helen i Skåne @ 28-02-2007, 17:19) *
Men, rätta mig om jag är trög, varför behövs både snabbsvar och den vanliga? Är det bara pga citatfunktionen? Eftersom jag alrig använder den ändå och vanliga svarsprylen inte går i min webläsare använder jag bara snabbsvar och det räcker för mig! w00t.gif crazy.gif w00t.gif crazy.gif Man kan göra en massa fula gubbar där också och just idag är det allra roligast! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Snabbsvar är till för att man ska kunna svara snabbare, man behöver ju inte klicka för att gå till svarsidan och man kan i kontrollpanelen ställa in så snabbsvar alltid är öppet. Så med lite inställningar kan man spara en massa tid, vilket tex. jag har nytta av i dag:-)
Lady Hamilton
Jag har en lite fundering g.gif Eftersom jag är en av de som hann få "personlig" profil i det gamla forumet och det sista jag skrev blev "Ladyn med det röda hjärtat har nu fått fröfrossa".........har nu i min profil fått "tillägget"..... 39år gammal....... Håll med om att det blev lite komik över det hela.............Låter unjefär som i en dödsruna "vid 39 års ålder"....Är det meningen att vi skall få behålla "texterna " som vi skrivit själva? Och kan vi på något sätt redigera dem själv? VAD jag igentligen skulle vilja ändra på/ta bort är just texten" har nu fått fröfrossa".....för det låter som att det skedde precis vid 39 års ålder Men visst jag KAN ju även välja att inte ha med åldern...
Ingemar
Jag har fixat det.
Lady Hamilton
Tack!
Berith
CITAT (Ingemar @ 28-02-2007, 16:58) *
Om man skriver i samma tråd igen inom 5 minuter óch ingen annan skrivit under tiden så hamnar det i samma inlägg, det kan vara bra om man tex glömt något eller svarar på flera inlägg i samma tråd för då får man det lite snyggt samlat. Det tar kanske lite tid att vänja sig och jag kan sätta ner tiden om det behövs av någon anledning.

Aha! Det var ju inte alls så knasigt som jag inbillade mej. wink.gif

Vi får väl testa det där med 5 min, det kan ju verka som en evighet när man vill svara flera snabbt. Och citerar man två personer så hamnar dom också i samma inlägg, fast dom kanske inte handlar om samma sak.

Och finns det redan ett citat i inlägget man vill citera så följer inte det med.

Säkert också nåt finessigt. whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon