|
Full version: Undrar lite...
 Är det bara jag som har gula mappar i vänsterkanten? Istället för dom gröna ringarna eller knapparna eller vad man ska kalla dom - där man brukade se om det kommit några nya inlägg? Nu är det gula mappar med en pil i när det är nytt inlägg... Undrar bara för att ingen annan frågat om det så tänkte jag att det bara är jag som har det så.
Jodå, jag har också gula mappar. Om man klickar på länken "markera alla trådar som lästa" på startsidan så försvinner pilarna, och du kan börja om från början så att säga .... sen kommer pilarna upp i dom avdelningar där du har olästa ämnen.
Och så undrar jag en sak till - vad betyder snabbsvar?
Det blir ett vanligt svar, men du får inte upp nån ny ruta, utan kan skriva längst ner på sidan. Går ju inte att quota då t.ex. Klicka alltså på "snabbsvar" så kommer en liten ruta upp längst ner där du kan skriva .... Som jag gör nu t.ex.
Tack Anita.  Trodde att det bara var jag som hade mappar... Och tack också för förklaringen till snabbsvar. Får nog testa lite själv nu, och fråga mindre.
Jösses vad du kan Anita! impressive  N  u svarade jag i snabbrutan Berith Och konstigt blev det med. Klart vi måste fråga när vi inte hänger med
Jag också!  ----------- Testar att ändra
Braaa!!
Ååååh så många besök jag har gjort i Clivia-tråden redan!
Ingemar
28-02-2007, 07:12
I er kontrollpanel kan ni ställa in så att snabbsvar alltid är öppen, lite tid sparar man då  CITAT (Berith @ 28-02-2007, 07:10)  Ååååh så många besök jag har gjort i Clivia-tråden redan!  Det kommer att upphöra så fort det skrivits ett inlägg i respektive avdelning. Det är gammal data som forftfarande är lagrad.
Ok ok ok! Jag ska tåla mej.
Nu undrar jag en sak till! Ser att en del ändrar i sina inlägg utan att det står Redigerat - hur gör ni då?? --------- testar.... ------------ Neeej jag kan inte!!
 Nån...?
Kan det vara så att när man skriver och sen förhandsgranskar så kommer det in nya inlägg som man kan svara på innan man skickar svar?
Iof kan man ju ändra hela svaret.
Nja, bara en fundering.
 Vet inte om vi pratar samma men... Tar Lady Hamiltons tråd/fråga om Chaten (här i Support) där hon skrev frågan först - och efter ett tag skrev in svaret. Utan att det står att hon redigerat. Men när jag ändrar så står det redigerat...
Jag tror..... att hon skrev en fundering och innan hon skickade svar så kollade hon en gång till i chatten
och därefter "rättade/svarade" sig själv.
Så har iallafall jag gjort några gånger. NU.. har jag förhandsgranskat mig två gånger och gjort om för färgen blev inte rätt.
Ja men då förstår inte jag!  Om ni förhandsgranskar så ska det väl inte skickas så jag kan läsa?  Förtydligar mej lite (känner att det rör ihop sej  ) - jag kunde alltså läsa hennes inlägg med den första meningen. När jag läste inlägget andra gången fanns mening nr 2 också där. Därför förstod jag att hon ändrat i inlägget och lagt till andra meningen. Men det står inte Redigerat i inlägget, det är där dom små grå kladdar ihop sej. ------------ Och nu när jag skrev två inlägg efter varandra i samma tråd så hamnade all text i samma inlägg. AAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!
Hon skickade förmodligen ett snabbsvar till sig själv Berith! Jag tänker testa det nu
Så, nu skriver jag igen
Och det funkade visst!
Men var det inte snabbsvar du skrev då?
snabbsvar här
hur ser man skillnaden?
inga färger men annars lika?
Kan inte förklara, nu har jag ändrar snabbsvar avancerat.
Blir ju lite knasigt faktiskt
Men nu han du emellan Malvia, och då kom mitt snabbsvar efter ditt svar?!!
Gillan! Snääääälllaaaaa Gullan, testa en sak åt mej.  Skriv två inlägg efter varandra i den här tråden får jag se om det blir samma för dej. Inga snabbsvar utan bara två helt vanliga svar.
Detta blev för rörigt  Okej, jag ska Hej,hej Berith ÖHHH! Det gick ju inte alls det Jag hamnade ju i samma ruta i alla fall!!! Måste man gå ur först då? Gud så knasigt!
Jaaa! Precis så menar jag. Helknasigt ju... Varför gör det så? Får nog fråga Ingemar.
Det blev ju varken redigerar eller nåt annat? Jag har ju sett att folk har redigerat!!! Fast du kan nog inte räkna med nåt svar än på ett tag. Dr sover nog båda två vid det här laget efter att ha varit uppe hela natten
Ska försöka vänta tålmodigt. Fick ju mailet från dom att forumet öppnat igen... gillade speciellt slutformuleringen.  (kanske tur att man vet att dom är bröder)
CITAT Fick ju mailet från dom att forumet öppnat igen... gillade speciellt slutformuleringen. (kanske tur att man vet att dom är bröder) Jag visste inte att de var bröder  Tack för infot !!!
Jovisst är dom bröder, det står till och med att läsa om dom i senaste Allers Trädgårdstidning. Missa inte det!
Ingemar
28-02-2007, 16:58
CITAT (Gillan @ 28-02-2007, 10:08)  Blir ju lite knasigt faktiskt
Men nu han du emellan Malvia, och då kom mitt snabbsvar efter ditt svar?!! Om man skriver i samma tråd igen inom 5 minuter óch ingen annan skrivit under tiden så hamnar det i samma inlägg, det kan vara bra om man tex glömt något eller svarar på flera inlägg i samma tråd för då får man det lite snyggt samlat. Det tar kanske lite tid att vänja sig och jag kan sätta ner tiden om det behövs av någon anledning.
Margith
28-02-2007, 17:02
Den lilla finessen tycker jag är helt suverän! Låt den vara som den är! Hur många av oss måste inte lägga till lite grann efterhand?? när man har tänkt efter lite....
Helen i Skåne
28-02-2007, 17:19
Ingemar
28-02-2007, 17:38
CITAT (Helen i Skåne @ 28-02-2007, 17:19)  Snabbsvar är till för att man ska kunna svara snabbare, man behöver ju inte klicka för att gå till svarsidan och man kan i kontrollpanelen ställa in så snabbsvar alltid är öppet. Så med lite inställningar kan man spara en massa tid, vilket tex. jag har nytta av i dag:-)
Lady Hamilton
28-02-2007, 22:14
Jag har en lite fundering Eftersom jag är en av de som hann få "personlig" profil i det gamla forumet och det sista jag skrev blev "Ladyn med det röda hjärtat har nu fått fröfrossa".........har nu i min profil fått "tillägget"..... 39år gammal....... Håll med om att det blev lite komik över det hela.............Låter unjefär som i en dödsruna "vid 39 års ålder"....Är det meningen att vi skall få behålla "texterna " som vi skrivit själva? Och kan vi på något sätt redigera dem själv? VAD jag igentligen skulle vilja ändra på/ta bort är just texten" har nu fått fröfrossa".....för det låter som att det skedde precis vid 39 års ålder Men visst jag KAN ju även välja att inte ha med åldern...
Ingemar
28-02-2007, 22:28
Jag har fixat det.
Lady Hamilton
28-02-2007, 22:33
Tack!
CITAT (Ingemar @ 28-02-2007, 16:58)  Om man skriver i samma tråd igen inom 5 minuter óch ingen annan skrivit under tiden så hamnar det i samma inlägg, det kan vara bra om man tex glömt något eller svarar på flera inlägg i samma tråd för då får man det lite snyggt samlat. Det tar kanske lite tid att vänja sig och jag kan sätta ner tiden om det behövs av någon anledning. Aha! Det var ju inte alls så knasigt som jag inbillade mej.  Vi får väl testa det där med 5 min, det kan ju verka som en evighet när man vill svara flera snabbt. Och citerar man två personer så hamnar dom också i samma inlägg, fast dom kanske inte handlar om samma sak. Och finns det redan ett citat i inlägget man vill citera så följer inte det med. Säkert också nåt finessigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|