Full version: Hjälp!
Monica E
kan någon ge mig råd,jag har flyttat in mina sådder i ett förråd som är ca 14 grader i och där brukar jag väcka mina pelargoner till liv,men nu tror jag att det fanns blad löss på någon för alla mina penser och små pelargoner som jag sått är precis fulla av små löss och flera har dött...SNYFT vad ledsen man blir jag som tyckte jag lyckades så bra med min första nybörjar sådd,har sprayat såpvatten i panik ,men tål dom lilla det...Snälla någon ge mig råd..
titti49zon6
Så trist Monica ,det enda som brukar hjälpa för mig är att spraya med pyrexlösning och be en stilla bön att dom ska klara sig, vilket dom flest gjort om dom inte blivit alltför angripna
Åsa, mälardalen zon 2
Ja pelargonerna och penseerna tål såpvattnet, problemet med såpa är dock att du måste träffa varje lus med såpan, missar du en enda lus så får du nya (jungfrufödsel) så du kan behöva upprepa behandlingen ofta. (Provado plus är något efftektivare än såpvattnet så där brukar man inte behöva upprepa behandlingen så ofta).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon