titti49zon6
Flora Linnea har ett bra erbjudande om man handlar via webben
Har beställt 5 st kanadrosor -rotäkta- för 395:- inkl.frakt
Gå in på dras hemsida för mer info.
renate
Jag har sett erbjudandet men avstår.Det är rotäkta rosor av sorten rugosa dvs det sjter en massa rotskott vilket jag inte vill ha.Jag hade fingret på köptangenten men,men det blev inga rosor.Jag har redan beställd 5 rosor hos Rosenposten.
kerstin z5-6
men så roligt med en ROSavdelning !!
Betty
Oj, oj, oj - en riktig träskavdelning... här finns det risk att man fastnar... innocent.gif
Iza
Kolla nu har vi fått en egen avdelning. Det finns nog många vi kan dra ner i vårt härliga träsk. wub.gif
titti49zon6
Javisst är det kul med en egen avdelning för rosor yahoo.gif
men det kommer att kosta en hel del både pengar och arbete, fast det gör inte så mycket eftersom man får lön för mödan
Kerstin har ju redan dragit ned många och fler lär följa
Bitta98
Ja, här är en som Kerstin dragit ned i träsket smile.gif . Borde vara förbjudet att visa bilder på så läckra rosor tongue.gif .
kerstin z5-6
Delbard rosorna går inte av för hackor heller -fast de är inte härdiga utan måste krukodlas i kall zon
Paul Cezanne har knoppar nu

whistling.gif
Bitta98
Läcker wub.gif , Vill inte alls ha whistling.gif
renate
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-02-2007, 16:11) *
Delbard rosorna går inte av för hackor heller -fast de är inte härdiga utan måste krukodlas i kall zon
Paul Cezanne har knoppar nu

whistling.gif

I rosenträsket är jag sedan jag upptäckte AoT rosforum och värre blir det.Men roligt med ett rosforum här med.
ewa zon 3
CITAT (titti49 @ 28-02-2007, 08:51) *
Flora Linnea har ett bra erbjudande om man handlar via webben
Har beställt 5 st kanadrosor -rotäkta- för 395:- inkl.frakt
Gå in på dras hemsida för mer info.

Kunde naturligtvis inte låta bli på erbjudandet och beställde 5 st Wasagaming blush.gif
Har en torr slänt där de kan få härja fritt.
Vad beställde du?

/Ewa
titti49zon6
Va kul att jag kunde stå till tjänst med nåt nyttigt
Kajsa
Har också läst erbjudandet hos Flora Linnea, men kanske rotäkta rosor är mer för er som har lite kallare zon. Jens Munk har jag haft det var den taggigaste ros man kunde ha, så den gavs bort hade planterat den fel, men blomman var så vacker, rosen började skicka upp en del skott tredje året. Annars är Kanada rosorna mina favoriter yahoo.gif inte minst en besvärlig vinter som denna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon