|
Full version: Träff i Skåne
stennie
28-02-2007, 10:32
Vi var ju några stycken som tyckte det skulle vara kul att träffas, kanske ordna lite växtloppis. jag tycker det hade varit bra om vi kunde ha det typ mitt i Skåne så att alla har ungefär lika långt. Kom med ideer..
marskattan
28-02-2007, 14:40
CITAT (stennie @ 28-02-2007, 10:32)  Vi var ju några stycken som tyckte dey skulle vara kul att träffas, kanske ordna lite växtloppis. jag tycker det hade varit bra om vi kunde ha det typ mitt i Skåne så att alla har ungefär lika långt. Kom med ideer..  Hejsan! Jag tycker oxå det hade varit superkul! Man kanske kan försöka "fjäska" lite med herrarna på Odla, så vi kan få en rundvandring i deras vackra plantskola.
Alexander-VG-zon3
28-02-2007, 15:02
det hade jag med velat göra
Jonas70
28-02-2007, 15:07
Jag hänger definitivt gärna på denna aktivitet. Var har Odla sin plantskola då?
Susanna
28-02-2007, 15:32
Jag hänger gärna på!
Stennie, helt OT men vilken underbar vovve!
vickeva
28-02-2007, 17:08
Japp, låter kul, gärna odlagrabbarnas plantskola, var den nu ligger..
aanderss
28-02-2007, 17:24
kunde ju vara kul
stennie
28-02-2007, 17:33
Det låter ju som en bra idé.  Vi får väl se hur många som vill haka på och sen kolla med Göran och Ingemar när det hade varit lämpligt. Vilken tid skulle vara bra, jag tycker någon gång i Maj. Susanna!, visst är han go!
Susanna
28-02-2007, 19:17
Stennie, han får gärna följa med mig hem efter träfffen!
Plantskolan ligger väl i norra skåne? Det vore kanonkul att åka dit!
Alexander-VG-zon3
28-02-2007, 19:34
CITAT (Susanna @ 28-02-2007, 19:17)  Stennie, han får gärna följa med mig hem efter träfffen!
Plantskolan ligger väl i norra skåne? Det vore kanonkul att åka dit! i norra då är det kanske inte så långt ifrån mig , men var hade ni tänkt vi skulle träffas typ var nån stans i Skåne ?
Vill minnas att plantskolan ligger i Sösdala. Och jag vill gärna vara med, men det får nästa bli på en helg va? Jag menar så att man kan utnyttja dagen... Ciczi
vickeva
28-02-2007, 20:58
CITAT (ciczi @ 28-02-2007, 20:49)  Vill minnas att plantskolan ligger i Sösdala. Och jag vill gärna vara med, men det får nästa bli på en helg va? Jag menar så att man kan utnyttja dagen... Ciczi  Och du och jag kan samåka... jag bor ju i stugan i Höllviken då.. men vi är kanske fler som kan samåka..
CITAT (vickeva @ 28-02-2007, 20:58)  Och du och jag kan samåka... jag bor ju i stugan i Höllviken då.. men vi är kanske fler som kan samåka.. stennie bor i trelleborg... så det blir full bil  ciczi
kollade kartan och det är 10.4 mil från Trelleborg till Esplanadgatan i Sösdala (kontaktuppgift på odlas startsida). Folk som kommer norr i från inom en lämplig radie kan ju haka på? Ciczi
marskattan
28-02-2007, 21:56
Vem vet, vi kanske kan kopiera den metoden som Allt om Trädgårds-forumister använder när dom träffas? Dom som bor i närheten (av valt utflyktsmål) ordnar kartor, vägbeskrivningar och så bestämmer man ett par ställen som ska besökas (ex plantskolor, någon medlems trädgård). Sen träffas man på angiven "start-plats" och kör sedan tillsammans runt och tittar på dom olika ställena och umgås efterhand. På så sätt har alla plats för inköp och växtbyten. Sen fikar man antingen medhavt eller på något ställe där man kan köpa mat.
Jag har förvisso bara varit med en gång, men det var jättekul!!! Man lär ju känna varandra lite mer, man får se lite omgivningar, man tittar i varandras trädgårdar och förundras/blir avundsjuk och ger råd. Dessutom brukar dom här träffarna avslutas med lite enklare växtloppis.
vickeva
28-02-2007, 21:59
Det låter jättebra, Marskattan. Vi lär ju bli några stycken.. Vem bor i närheten av Sösdala?
Jonas70
01-03-2007, 13:31
Var i Skåne ligger Sösdala egentligen? Är det upp mot blekingehållet?
Jag hänger också med till Sösdala, har åkt förbi där flera gånger men aldrig stannat !!! Jag kan ta med 5-6 pers i min bil.
Jonas70
01-03-2007, 13:38
CITAT (Muguet @ 01-03-2007, 13:37)  Jag hänger också med till Sösdala, har åkt förbi där flera gånger men aldrig stannat !!! Jag kan ta med 5-6 pers i min bil.  Glöm inte att du måste ha plats till plantor oxå
Ja det var därgör jag skrev 5-6 pers...... beroende på hur mycket plats som behövs till plantor. Kanske ska skriva 4 pers....och ta ut baksätet, så blir det rejält med lastutrymme
marskattan
01-03-2007, 13:59
Sösdala ligger på väg 23, mellan Höör och Hässleholm. Men ska man vara riktigt petig så ligger inte plantskolan där utan vid vägskyltarna "Vätteryd". Ni vet det där klassiska, en sån liten "ort" att blinkar man så riskerar man att missa den. Men jag kan lugna er så länge... när det börjar närma sig med besök så kan jag ställa upp med att vara "väg-visare" och sammanställa karta/beskrivning så att alla hittar. Är det något annat ställe som lockar till besök? Några andra tips och ideer? Om ni står ut med en väldigt enkel, rätt tråkig trädgård med största delen iris (i nuläget ca 60 olika sorter) så är ni välkommna hit för en "titt". Vi bor utanför Hörby, mitt ute på landet med mest platt åker runt omkring. Men ni får ta det för vad det är, hela huset och trädgården betraktar vi som renoveringsarbete. Men nykokt kaffe och plats på en filt kan vi alltid ordna
Så snällt Det låter trevligt ! CITAT (stennie @ 28-02-2007, 17:33)  Det låter ju som en bra idé.  Vi får väl se hur många som vill haka på och sen kolla med Göran och Ingemar när det hade varit lämpligt. Vilken tid skulle vara bra, jag tycker någon gång i Maj.Susanna!, visst är han go!  Är inte det för sent ? eller är det för tidigt i April ?
Maggan H
01-03-2007, 15:02
Och om jag är ledig kommer jag också gärna! Vet inte om det finns fler 'Odliater* runtomkring här, Sölvesborg-Kristianstad?
stennie
01-03-2007, 15:42
Trevligt Marskattan... Muguey, Visst kan vi väl ta det i April, fast jag är bortrest 5-15 april (Spanien).  Är det någon annan som inte kan något bestämt datum så skriv snälla så vi kan försöka få ihop något!
CITAT (stennie @ 01-03-2007, 15:42)  ..........fast jag är bortrest 5-15 april (Spanien).  Ha ha.... jag är där i slutet av mars, så när jag kommer hem åker du dit ! CITAT (stennie @ 01-03-2007, 15:42)  Är det någon annan som inte kan något bestämt datum så skriv snälla så vi kan försöka få ihop något! Jag kan : APRIL: sön 22 , lö 28, sön 29 MAJ: lö 5 , sö 6 maj
Eva i Skåne
01-03-2007, 16:02
Sösdala ligger söder om Hässleholm, mellan Höör och Hässleholm. Plantskolan ligger inte inne i samhället Ciczi, utan längs med rv 23. Äh, nu ser jag att jag missat sid2 i tråden, så det jag skrev nyss har redan andra talat om.
catlady
01-03-2007, 17:59
Jag hänger gärna på också! Om det är någon som har plats i bilen och ska förbi Malmö så kanske jag kan klämmas in? Annars får jag ta vår risiga bil själv. Och det är klart, om det är någon som bor på vägen från Malmö till Sösdala så hämtar jag upp! Vad kul att få se Odlas plantskola! Hade ingen aning om att den låg i Skåneland.
Du får gärna åka med mig Catlady
lyckero
02-03-2007, 09:05
Den 5 maj har STA Blekinge växtauktion - det kanske inte är ett jättebra datum. Annars så tycker jag att det låter spännande, och hänger gärna på om jag hittar något ressälllskap här ifrån östra Blekinge. mvh Lyckero
Jo, det går bra att besöka plantskolan, den ligger mellan Sösdala och Tjörnarp som ligger mellan Hässleholm och Höör (väg 23). Skylt och flaggor ute vid vägen. Man kan äta sin medhavda matsäck vid plantskolan, killarna ordnar någonstans att sitta. Så är det bara att bestämma datum som passar de flesta... välkomna! hälsar Sylvia på Odla
Susanna
02-03-2007, 20:28
Bra! Då kommer vi farande någon gång i vår! Förslag på datum?
Alexander-VG-zon3
02-03-2007, 20:51
CITAT (Maggan H @ 01-03-2007, 15:02)  Och om jag är ledig kommer jag också gärna! Vet inte om det finns fler 'Odliater* runtomkring här, Sölvesborg-Kristianstad?  jag bor ca 30min från Kristianstad , vad heter plantskolan ?
catlady
03-03-2007, 13:14
Tack Muguet!  Jag paxar en plats i bilen då!
CITAT (flaxss @ 02-03-2007, 20:51)  jag bor ca 30min från Kristianstad , vad heter plantskolan ? Har du inte läst hela tråden Det är ODLAS egen plantskola ! Alltså forumet du är inne på nu;deras egen plantdkola
Jag bor i kristianstad, så om ni här träff häromkring kommer jag.....
vickeva
04-03-2007, 10:45
Mitt förslag är att vi spikar den söndagen den 6 maj och så får de som kan anmäla sig. Vi kommer ändå aldrig att få ihop ett datum när alla kan. Skriv gärna era åsikter, så startar vi en ny tråd med "anmälning" när vi satt datum. Ni som bor i närheten av Sösdala kan ju gäärna också skriva det, så att vi kanske kan betämma besök i era trädgårdar.
CITAT (vickeva @ 04-03-2007, 10:45)  Mitt förslag är att vi spikar den söndagen den 6 maj och så får de som kan anmäla sig. Vi kommer ändå aldrig att få ihop ett datum när alla kan. Skriv gärna era åsikter, så startar vi en ny tråd med "anmälning" när vi satt datum. Ni som bor i närheten av Sösdala kan ju gäärna också skriva det, så att vi kanske kan betämma besök i era trädgårdar. Bra förslag Vickeva SÖNDAG den 6 Maj är nu spikad.  Hoppas nu att Stennie kan då, hon är ju initiativtagare till detta !
stennie
04-03-2007, 11:02
Söndagen den 6 maj låter bra!  Bara Odla har öppet på en söndag Ser verkligen fram emot detta
Ja det har de väl Det är ju högsäsong då !
Alexander-VG-zon3
04-03-2007, 12:58
CITAT (Muguet @ 03-03-2007, 13:34)  Har du inte läst hela tråden Det är ODLAS egen plantskola ! Alltså forumet du är inne på nu;deras egen plantdkola  jo jag har läst tråden och jag vet att det är deras plantskola . men ni har inte skrivit vad den heter ??har ni det har jag missat det heter den ODLAS plantskola eller vad ? jag tror jag kan den 6maj , måste bara fundera på hur jag kommer ditt ??
CITAT (flaxss @ 04-03-2007, 12:58)  jo jag har läst tråden och jag vet att det är deras plantskola . men ni har inte skrivit vad den heter ??har ni det har jag missat det heter den ODLAS plantskola eller vad ?
jag tror jag kan den 6maj , måste bara fundera på hur jag kommer ditt ?? Jaså, förlåt det var så du menade Jag tror bara den heter Odla ! ? Jag har nu satt et mail till dem och frågat om de har öppt den 6/5
Alexander-VG-zon3
04-03-2007, 15:19
CITAT (Muguet @ 04-03-2007, 15:16)  Jaså, förlåt det var så du menade Jag tror bara den heter Odla ! ? Jag har nu satt et mail till dem och frågat om de har öppt den 6/5  ahh tack . ^^
catlady
04-03-2007, 16:06
Söndagen den 6:e maj är inbokad!!
vickeva
04-03-2007, 16:16
Jag öppnar en ny tråd för anmälningar till Skåneträffen
CITAT (vickeva @ 04-03-2007, 16:16)  Jag öppnar en ny tråd för anmälningar till Skåneträffen  Vänta lite till jag har fått svar om de kan ta emot oss då !
vickeva
04-03-2007, 17:46
CITAT (Muguet @ 04-03-2007, 17:45)  Vänta lite till jag har fått svar om de kan ta emot oss då ! Oj tänkte inte på det, men om det inte går, får vi väl göra om från början igen...
CITAT (vickeva @ 04-03-2007, 17:46)  Oj tänkte inte på det, men om det inte går, får vi väl göra om från början igen...  Ja, jag såg ditt nya inlägg. Jag bekräftar så fort jag får svar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|