|
När jag klickar på ett användarnamn och får upp profilen kan jag sätta betyg på den personen. Kan det vara möjligt att vi ska göra det ? Tänk de/den som aldrig får något omdömme eller bara får dåliga betyg. Detta är ju mobbning i så fall. Jag hoppas jag har tolkat det fel.
Har ni sett detta - hur tolkar ni det ???
Såg också det när jag gick igenom olika funktioner... ser helt klart lite märkligt ut, om man ska betygsätta medlemmar.
Iaf så hoppas jag att ingen betygsätter mig.
Håller med i det du säger Alba.
Jag kan inte hitta nånstans där det är möjligt att "betygssätta" andra medlemmar. Kanske det har att göra med hur aktiv man är på forumet och att det blir nån automatisk grej?
CITAT (AnitaO @ 28-02-2007, 12:18)  Jag kan inte hitta nånstans där det är möjligt att "betygssätta" andra medlemmar. Kanske det har att göra med hur aktiv man är på forumet och att det blir nån automatisk grej? Minns inte var det var... men en del hade 5 el 6 stjärnor... andra färre.
Oj, det låter ju skumt! Kan det verkligen vara möjligt?  Är det inte beroende på hur många inlägg man skrivit då att man har olika många stjärnor? Så är det på ett annat forum jag är medlem på.
Om jag klickar på tex Anita O - och därefter profilinformation kan jag klicka på stjärnorna som finns där och ge betyg
Ja, beetygsatt vill man väl inte bli (om man inte får bra betyg förstås) :-p Men usch om man inte får nåt betyg alls isf, ren och skär mobbningsvarning!
Ja nu såg jag...kollade på din profil Alba. (Jag gav dig högsta betyg by the way) Ja det var en konstig funktion..den tycker jag var väldigt onödig faktiskt.
CITAT (Alba @ 28-02-2007, 12:22)  Om jag klickar på tex Anita O - och därefter profilinformation kan jag klicka på stjärnorna som finns där och ge betyg Ja titta. Det såg jag inte. Man kan tyvärr inte betygssätta sig själv verkar det som Nu är i alla fall Magdis också 5-stjärnig
CITAT (AnitaO @ 28-02-2007, 12:26)  Ja titta. Det såg jag inte. Man kan tyvärr inte betygssätta sig själv verkar det som Nu är i alla fall Magdis också 5-stjärnig  Du med nu!  Fast vad ska det där va bra för då...stannar de där stjärnorna kvar sedan hela tiden bara för att en medlem har betygsatt en med ett visst antal stjärnor eller kan man bli nedgraderad igen?
Magdis Vad jag kan förstå ser man inte vem som givit betyg - men jag är emot allt som kan gradera människor eller göra att en del känner sig utanför. Myrtille har lagt en fråga i Supporetn så jag hoppas Ingemar/Göran svarar
CITAT (Alba @ 28-02-2007, 12:32)  Magdis Vad jag kan förstå ser man inte vem som givit betyg - men jag är emot allt som kan gradera människor eller göra att en del känner sig utanför. Ja det är inget vidare med såna saker. Kanske funktionen tas bort om vi ber om det. Tills vidare kan man ju alltid gå in på alla profiler man se och sätta högsta betyg.
CITAT (Alba @ 28-02-2007, 12:32)  Magdis Vad jag kan förstå ser man inte vem som givit betyg - men jag är emot allt som kan gradera människor eller göra att en del känner sig utanför. Såg att någon ställt frågan i supportforumet. Vi får väl se vad Göran och Ingemar svarar. Håller med om att det verkar vara en onödig funktion.
Det är lite mobbing-varning på en sån funktion måste jag erkänna.
ewa zon 3
28-02-2007, 13:36
Varför ska vi hålla på och klistra guldsjärnor på varandra? Alla de som jag räknar som mina vänner på forumet är värd mer än fem ynka guldsjärnor och alla andra härliga människor på forumet som jag inte har lärt känna än Det mesta på det nya sidan känns fräscht roligt och funktionellt men några av de nya "roliga" funktionerna är jag mer tveksam till Se även mitt inlägg under Support /Ewa
Elisabeth-Västkustkolonisten
28-02-2007, 13:45
Jag har inte kollat det eller sett det, men aldrig skulle jag betygsätta andra männsikor. Det låter ju hemskt.
Elisabeth
Nej usch, någon sådan funktion vill jag inte ha.
kan väl också tycka att jag inte ska behöva se vem som besökt en viss persons profilsida... den informationen behövs väl inte.. Jag kan ju tycka att det är intressant att se vem som tittat på min profilsida men jag vill inte att alla andra ska veta om detta.... liksom att vilka inlägg jag har skrivit och svarat på kommer upp automatiskt...
Ciczi
Göran Carlsson, Odla.nu
28-02-2007, 15:03
Häng inte upp er för mycket på den funktionen! Allt går att ändra, eller i alla fall det mesta.
Tanken är egentligen att man ska kunna betygsätta medlemmar som delar med sig av sina kunskaper och hjälper andra för att få högre kvalitet på inläggen. Men jag håller med om att det känns som en lite tveksam funktion.
Ja, på exempelvis ett datorsupportforum kan det finnas en vits med att ge betyg åt bra svar, men här tycker jag inte att det känns så bra. Om det syns vilka profiler man väljer att titta på så kommer jag nog själv att använda den funktionen mer sällan, att titta på profilerna alltså. Men överlag tycker jag att nya forumet är jättebra, mestadels. Jag kommer att återkomma med gnäll senare vad gäller en del grafik
aanderss
28-02-2007, 17:05
CITAT (Pirum @ 28-02-2007, 17:03)  Ja, på exempelvis ett datorsupportforum kan det finnas en vits med att ge betyg åt bra svar, men här tycker jag inte att det känns så bra. Om det syns vilka profiler man väljer att titta på så kommer jag nog själv att använda den funktionen mer sällan, att titta på profilerna alltså. Men överlag tycker jag att nya forumet är jättebra, mestadels. Jag kommer att återkomma med gnäll senare vad gäller en del grafik  betygen är borta nu ser jag
Ingemar
28-02-2007, 17:14
Ni måste ha drömt, någon funktion för att betygsätta medlemmar finns inte i forumet Bara skojar, jag har tagit bort den igen, jag ville bara se vad ni sa om en sådan funktion
aanderss
28-02-2007, 17:16
CITAT (Ingemar @ 28-02-2007, 17:14)  Ni måste ha drömt, någon funktion för att betygsätta medlemmar finns inte i forumet Bara skojar, jag har tagit bort den igen, jag ville bara se vad ni sa om en sådan funktion  bra aggerat
Bra att det togs bort
Snabbt jobbat - bra att det togs bort
instämmer med andra jag...bra att den är borttagen
CITAT (Ingemar @ 28-02-2007, 17:14)  Ni måste ha drömt, någon funktion för att betygsätta medlemmar finns inte i forumet Bara skojar, jag har tagit bort den igen, jag ville bara se vad ni sa om en sådan funktion  Tack
fruberglund
28-02-2007, 23:11
Jag såg inga stjärnor, är det borttaget redan?
aanderss
28-02-2007, 23:13
CITAT (fruberglund @ 28-02-2007, 23:11)  Jag såg inga stjärnor, är det borttaget redan? ja de är de
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|