|
Full version: Nya forumet
Eftersom jag själv har problem med alla funktionerna i "Skriv svar" alternativet men inte "Snabbsvar" så undrar jag hur det ligger till för er andra?  Inser naturligtvis att det nya forumet rimligtvis borde ha en och annan barnsjukdom och att det också kan krävas några fixar så att allt fungerar som det borde. Men jag är ändå nyfiken och denna omröstning gör jag inte för att hacka och klaga utan för att jag själv vill veta. Ciczi
Sitter med IE7 och det fungerar alldeles utmärkt.
I Firefox kan man inte lägga in länkar/Bilder med knappfunktionen, förmodligen pga att det är en popup. Det bör gå att tillåta på något sätt?
Alexander-VG-zon3
28-02-2007, 13:29
jag har stängt av popup och det funkar inte
CITAT (KURT @ 28-02-2007, 13:12)  I Firefox kan man inte lägga in länkar/Bilder med knappfunktionen, förmodligen pga att det är en popup. Det bör gå att tillåta på något sätt? Vet inte hur det är med FF men det borde finnas inställningar för FF för vad som tillåts och inte. Har du installerat t ex Google toolbar blockerar den iofs alla popupper, men det går att tillåta.
Alexander-VG-zon3
28-02-2007, 13:32
med mitt internet explorer ser jag inga alternativ alls men annars sen när jag ska skriver i mozilla firefox ser jag dom men inget händer om jag trycker på dom
CITAT (flaxss @ 28-02-2007, 13:32)  med mitt internet explorer ser jag inga alternativ alls men annars sen när jag ska skriver i mozilla firefox ser jag dom men inget händer om jag trycker på dom Vilka versioner är det du har?
Alexander-VG-zon3
28-02-2007, 14:35
CITAT (flaxss @ 28-02-2007, 13:32)  med mitt internet explorer ser jag inga alternativ alls men annars sen när jag ska skriver i mozilla firefox ser jag dom men inget händer om jag trycker på dom jag använder bara mozilla firefox , plus jag jag inte ladda hem det nyaste av explorer heller
Göran Carlsson, Odla.nu
28-02-2007, 15:12
Vill man att allt ska fungera får man använda IE6+.
Tyvärr fungerar inte funktionerna i texteditorn med alla webbläsare men det kommer förhoppningsvis att fixas till.
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 28-02-2007, 15:12)  Vill man att allt ska fungera får man använda IE6+.
Tyvärr fungerar inte funktionerna i texteditorn med alla webbläsare men det kommer förhoppningsvis att fixas till. tyvärr kommer det då bli så att jag inte kommer att vistas här lika frekvent som tidigare. Men självklart ger jag det nya forumet en ärlig chans och inser att allt inte kan fungera på engång precis som det har nämnts i någon annan tråd. Ciczi
Jag kör Opera, och det verkar väl funka bra...fast forumet är inte centrerat längre, utan ligger i vänsterkanten av skärmen. Fast forumet kanske inte var centrerat förut heller, det kanske bara såg ut så eftersom det var bredare. Men jag har nog redan glömt hur gamla forumet såg ut.
Hur som helst, forumet är antingen inte centrerat, eller så är det inte maximerat i bredd. Kanske något jag kan ändra själv, men...
Och nu ser jag att min "avatar"-bild skalas om, det kan väl aldrig vara rätt?
Monica M zon 4
28-02-2007, 17:24
På jobbet, mac med Firefox, funkar inte alla funktioner. Hemma, pc med IE, verkar allt funka.
Alexander-VG-zon3
28-02-2007, 17:55
det kvittar vad jag använder för webbläsare jag kan inte använda dom alternativen ändå händer inget när ja trycker på dom , går jag sen in i explorer så ser jag inte dom alternativen alls
Maggan H
28-02-2007, 18:18
CITAT (Pirum @ 28-02-2007, 16:58)  Jag kör Opera, och det verkar väl funka bra...fast forumet är inte centrerat längre, utan ligger i vänsterkanten av skärmen. Fast forumet kanske inte var centrerat förut heller, det kanske bara såg ut så eftersom det var bredare. Men jag har nog redan glömt hur gamla forumet såg ut.
Hur som helst, forumet är antingen inte centrerat, eller så är det inte maximerat i bredd. Kanske något jag kan ändra själv, men...
Och nu ser jag att min "avatar"-bild skalas om, det kan väl aldrig vara rätt? Jag har IE6 och forumet är inte centrerat här heller.
Piccante
28-02-2007, 18:19
Märkligt  när jag använder Snabbsvar" fungerar smilies men inte när jag klickar på skriv svar??? Är oxå Firefox användare. Min brandvägg är lite hysterisk men jag har tillåtit popup på odla.se, ska inte krångla då!
*Stintan*
28-02-2007, 18:22
Det har sagts att alla funktioner inte fungerar om man inte har IE+
Ingemar
28-02-2007, 18:47
CITAT (Pirum @ 28-02-2007, 16:58)  Jag kör Opera, och det verkar väl funka bra...fast forumet är inte centrerat längre, utan ligger i vänsterkanten av skärmen. Fast forumet kanske inte var centrerat förut heller, det kanske bara såg ut så eftersom det var bredare. Men jag har nog redan glömt hur gamla forumet såg ut.
Hur som helst, forumet är antingen inte centrerat, eller så är det inte maximerat i bredd. Kanske något jag kan ändra själv, men... Forumet SKA nu ligga till vänster och beroende på vilken upplösning man har så blir där ett tomt fält till höger. Tidigare var det centrerat och fyllde ut skärmen till 100% oavsett upplösning. Eftersom många nu har större skärmar med högre upplösning blev det gamla forumet orimligt brett vid hög upplösning och gjorde det tröttsamt att läsa långa rader. Nu ska alla ha samma bred på forumet och de som nu drabbas är de som fortfarande kör med låg upplösning på 800x600 pixlar då dom kan få scrolla i sidled. Men de som fortfarande kör med den upplösningen är nu i minoritet. CITAT (Pirum @ 28-02-2007, 16:58)  Och nu ser jag att min "avatar"-bild skalas om, det kan väl aldrig vara rätt? Jo, det beror på att vi nu tillåter lite större bilder och då scalades de gamla upp, tyvärr.
CITAT (Leocarpus @ 28-02-2007, 18:19)  Märkligt  när jag använder Snabbsvar" fungerar smilies men inte när jag klickar på skriv svar??? Är oxå Firefox användare. Min brandvägg är lite hysterisk men jag har tillåtit popup på odla.se, ska inte krångla då!  Leia har både Firefox och IE. Hon hade samma problem med smilies i Firefox, men inte i IE. Har du båda installerade så använd IE på odla.nu
Alexander-VG-zon3
28-02-2007, 20:06
CITAT (AnitaO @ 28-02-2007, 19:35)  Leia har både Firefox och IE. Hon hade samma problem med smilies i Firefox, men inte i IE. Har du båda installerade så använd IE på odla.nu men odla funkar inte på IE i mina data heller , men snabb svar funkar
CITAT (flaxss @ 28-02-2007, 20:06)  men odla funkar inte på IE i mina data heller , men snabb svar funkar Kanske du behöver uppgradera IE till 7.0?
Alexander-VG-zon3
28-02-2007, 20:47
CITAT (AnitaO @ 28-02-2007, 20:14)  Kanske du behöver uppgradera IE till 7.0? det funkar inte för mitt Windows är inte ett äkta
Nu har bredden justerats, så man ser inte längre något grått fält till höger. Och knappfunktionerna verkar också fungera i Firefox nu, tack!
CITAT (flaxss @ 28-02-2007, 20:47)  det funkar inte för mitt Windows är inte ett äkta Aj då. Tror du att det skulle funka att skicka det via t.ex. MSN?
Vad dåligt  Jag kan inte ens svara på att det fungerar här bara för att jag inte prickat för ett alternativ. Hur vet man vad man har då, om man inte ska behöva fråga maken ikväll då? Men vad det än är så fungerar det bra här
Jag fick reda på att jag har explorer i går kväll och det fungerar nog okej vad jag vet. Men det finns fortfarande en del att utforska och en del obesvarade frågor i mitt huvud
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|