aanderss
Använder ni bälte när ni åker buss? om de finns bälte i bussen
gammelnalle
"mitt" alternativ fanns inte med:
Givetvis använder jag s-bälte OM det finns.
(Jag åker inte så ofta buss- men häromsist fanns iallafall inte bälten på lokalbussen... vet inte om det är lag på det ??? eller om det bara gäller vissa bussar????)
b
aanderss
de är lag på de i alla NYA bussar
Betty
Använde alltid bälte - om det finns. Är det inte lag på att man måste det - om det finns?
Lokalsnöret har inga bälten men det har länsbussarna och flygbussarna. På flygbussen säger de dessutom till att man måste bälta sig eftersom det finns bälten.
LadyG
Skulle göra det om det fanns, men i lokalbussarna i Stockholm finns det då inte ett enda bälte...
Gossen Ruda
Alla nya bussar i linjetrafik måste ha bälten och finns det bälten säger lagen att man skall använda dom. Själv åker jag inte buss.
LadyG
´Det var nog ganska länge sedan Stockholms Lokaltrafik hade råd att köpa nya bussar iofs... smile.gif
Magdis
när det finns bälte i bussen använder jag det absolut!! Vilket vansinne egentligen att folk suttit helt oskyddade i dessa stora fordon och det inte funnits bälten. blink.gif nono.gif
netaave
Kommer inte att finnas bälten i alla bussar förrän 2010, det går tydligen inte att sätta in i äldre bussar då chassit inte är gjort för det. Man kan inte bara montera in bälten hur som helst om bussarna inte är förberedda för det, då kommer det bara att hända att stolarna lossnar och man sitter fast i den i stället vid ev kollision.

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-02-2007, 14:07) *
när det finns bälte i bussen använder jag det absolut!! Vilket vansinne egentligen att folk suttit helt oskyddade i dessa stora fordon och det inte funnits bälten. blink.gif nono.gif

Värre är väl att det faktiskt finns folk som står i bussen under rusningstid, och att detta sker i skolbussar också.
Magdis
Som i en katapultstol! ohmy.gif w00t.gif
Ciczi
självklart använder jag bilbälte och bussbälte... Det finns liksom inga ursäkter för att inte göra det.

En gång på bussen innan vi fått de nya bussarna med bälte på alla platser så kom det på en skock med skolbarn som dagligen åker skolbuss och således använder bälte. En av barnens kommentar var så tydlig.

Men fröken, hur kan vi åka med denna bussen, den har ju inga bälten!

Barn är kloka, synd att vi vuxna inte är det lika ofta...

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon