Full version: bugg - Firefox
e_sedell
Misstänker att det finns någon bakgrundsbox som slutar efter en viss höjd, istället för att löpa ända ner. Jag bifogar en bild där den tycks sluta. Det blir så i varje tråd, som passerar den längden. Jag använder senaste FF.

Sedan tycker jag att iMB är lite i överkant för att ladda upp bilder. På fotosidan är gränsen satt på 100kb och 250 för bilder i album. Räcker mycket väl, och gör det det på en så pass seriös sida om just fotografering så ska de väll räcka här också. Segar bara ner för de stackarna med slö lina.
Ingemar
CITAT (e_sedell @ 28-02-2007, 17:40) *
Misstänker att det finns någon bakgrundsbox som slutar efter en viss höjd, istället för att löpa ända ner. Jag bifogar en bild där den tycks sluta. Det blir så i varje tråd, som passerar den längden. Jag använder senaste FF.

Märklig, det är inget vi har sett men jag ska kolla i FF.

Sedan tycker jag att iMB är lite i överkant för att ladda upp bilder. På fotosidan är gränsen satt på 100kb och 250 för bilder i album. Räcker mycket väl, och gör det det på en så pass seriös sida om just fotografering så ska de väll räcka här också. Segar bara ner för de stackarna med slö lina.

Eftersom bilderna visas förminskade är det inget större problem med slö lina. Jag sitter hemma på modem nu och det fungerar förhållandevis bra. Meningen är inte heller att 1 bild ska vara på 1MB utan att man ska kunna få med upp till 10 bilder på 100kb var.
Ingemar

Vi har suttit hela natten och kollat igenom forumet med Firefox och det verkar som om problemet bara är i en del trådar och det verkar inte ha med längden på dem att göra. Vi har dock inte funnit något samband i de olika trådarna som kan förklara det.

Sidkodningen beror det förmodligen inte på eftersom det bara är i vissa trådar det blir problem, troligare är att det beor på någon kod i inläggen på de sidor som det är problem med.

Så om ni som använder Firefox och får upp sidor som ser ut så här (avklippta länst ner) vill posta länkarna till trådarna här i denna tråden så kanske vi kan komma fram till någon förklaring om vi har fler sidor att jämföra med.
Ingemar
Vi har hittat buggen och nu ska vi försöka lösa det.

Efter vad vi kan se finns felet bara i gamla trådar som kom till innan uppgraderingen och där det finns Citat-rutor i ett inlägg, efter dessa uppstår felen. Förmodligen har uppgraderingen av datan i Citat-inläggen förvanskats på något sätt.
Natures wisdom
Såhär kan det se ut för mig i vissa trådar, i Firefox 1.5.0.1
I detta fall i tråden http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=52609
Piccante
CITAT (Natures wisdom @ 01-03-2007, 14:08) *
Såhär kan det se ut för mig i vissa trådar, i Firefox 1.5.0.1
I detta fall i tråden http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=52609

Exakt så blir det för mig när jag t.ex. kollade i läser ni någon bok nu?-tråden det ser ut så. Jag kan inte se de senaste inläggen om jag inte ändrar visningsläge på tråden från standard till trådar, eller vad de heter. Jag har senaste versionen av Firefox så det är samma problem oavsett version.
Airamya
Jag använder också Firefox och har samma problem. Var inne i en tråd om tobak http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=50851 och trådarna verkar kapade längst ner och vissa inlägg borta (jag kan se citat-rutor från inlägg jag inte hittar).
Ingemar
CITAT (Airamya @ 02-03-2007, 09:38) *
Jag använder också Firefox och har samma problem. Var inne i en tråd om tobak http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=50851 och trådarna verkar kapade längst ner och vissa inlägg borta (jag kan se citat-rutor från inlägg jag inte hittar).

Ok, gå in och titta i den nu.
e_sedell
Jätte bra, nu fungerar det!
Ingemar
CITAT (e_sedell @ 02-03-2007, 14:09) *
Jätte bra, nu fungerar det!

Bra, då har jag bara några hundra till att fixa biggrin.gif
fruberglund
Fixa gärna tråden som heter "För hur mycket beställer ni frö för nu i vår" i småprat om trädgård snart. Jag skrev svar i den men har en sån ruta längst ner på sid 1, sid 2 funkar utan problem men jag ser inte om mitt svar på sid 1 kom med eller inte eftersom jag inte ser längre än Mia zon 3:s inlägg för sen ligger snabbrutan i Bettys inlägg thanks.gif på förhand
Ingemar
Fixat!

Skriv gärna om du hittar fler trådar med fel. Jag ändrar alla jag själv hittar men här är ju några stycken att gå igenom biggrin.gif

Andra får självklart också höra av sig om sådana trådar.
Airamya
Mja, det är fortfarande inte bra... Det är bättre, jag kan nu läsa hela första sidan i tobaks-tråden men andra siden är kapad och det fattas fortfarande inlägg. Det konstiga är att det verkar som att inlägg är försvunna mitt på sidorna. Det kan t ex se ut som på bifogad bild. Där ser man att Whiskuchi skrivit ett inlägg 20/12-2006 kl 17.06 och nästa inlägg är av ztinger där han citerar dels whiskuchis inlägg men också citat från ett par inlägg som är senare än Whiskuchis, men de finns inte.
Förbryllande.

Jag verkar ha problem i alla trådar som är långa, både gamla som nya. Kanske kan vara bra att veta...
fruberglund
Tack Ingemar nu kan även jag se den, här kommer en till w00t.gif

Kvinnor kan...också snickra i Trädgårdsbygge är också sån rtfm.gif Fixar du den thanks.gif
Ingemar
CITAT (fruberglund @ 03-03-2007, 10:41) *
Tack Ingemar nu kan även jag se den, här kommer en till w00t.gif

Kvinnor kan...också snickra i Trädgårdsbygge är också sån rtfm.gif Fixar du den thanks.gif

Jag har fixat den.
Ingemar
CITAT (Airamya @ 03-03-2007, 08:36) *
Mja, det är fortfarande inte bra... Det är bättre, jag kan nu läsa hela första sidan i tobaks-tråden men andra siden är kapad och det fattas fortfarande inlägg. Det konstiga är att det verkar som att inlägg är försvunna mitt på sidorna. Det kan t ex se ut som på bifogad bild. Där ser man att Whiskuchi skrivit ett inlägg 20/12-2006 kl 17.06 och nästa inlägg är av ztinger där han citerar dels whiskuchis inlägg men också citat från ett par inlägg som är senare än Whiskuchis, men de finns inte.
Förbryllande.

Jag verkar ha problem i alla trådar som är långa, både gamla som nya. Kanske kan vara bra att veta...

Nu då? Jag hade missat att där var flera sidor blushing.gif
Ingemar
Vi håller på och kör ett program på databaservern som fixar till en tråd i taget för att jag ska slippa göra det manuellt, det började från början och har nu fixat en hel del av de äldre trådarna och arbetar sig framåt men det tar tid, ca 30 000 inlägg i timmen och här finns runt 560 000. Programmet har arbetat hela natten och det hade inte jag orkat laugh.gif hade förmodligen inte hunnit så långt heller. Men om allt går som det ska så är det fixat om några timmar. yahoo.gif
anna_rispan
Vilka häftiga program det finns. Kan fixa alla möjliga saker!!!
Susanne i Linköping
Hur går det med trådfixandet? Det finns fortfarande minst en tråd kvar som har problemet, "Gröt på vilket sädesslag?" under Recept, men jag antar att trådfixarprogrammet inte nått dit än.

Fast jag kör inte Firefox utan Mozilla.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Susanne i Linköping @ 05-03-2007, 00:42) *
Hur går det med trådfixandet? Det finns fortfarande minst en tråd kvar som har problemet, "Gröt på vilket sädesslag?" under Recept, men jag antar att trådfixarprogrammet inte nått dit än.

det heter Mozilla Firefox . Mozilla och Firefox är inte två olika utan samma thumbsup.gif
Lady Hamilton
Jag har inga problem i "gröt tråden" o sitter just nu på Mozilla Firefox
Lady Hamilton
Denna tråd är lite underlig

För hur mycket köper ni fröer..........

enligt "index" skulle sista inlägget vara kl.02.27 05 03 2007
Ingemar
CITAT (Susanne i Linköping @ 05-03-2007, 00:42) *

Nu ska det vara fixat.

Det tog längre tid än beräknat att ändra överallt men alla trådar ska vara OK nu.
Lady Hamilton
Inte denna tråd...........

Omröstning: För hur mycket beställer ni frö för nu i vår? 12
Dvs. allt frö ni köper. vad kostar de?

Där är det ff "knas".................
Göran Carlsson, Odla.nu
På vilket sätt är där fel på den sidan? Jag testade precis med Firefox och det ser rätt ut här. confused.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 05-03-2007, 08:49) *
Inte denna tråd...........

Omröstning: För hur mycket beställer ni frö för nu i vår? 12
Dvs. allt frö ni köper. vad kostar de?

Där är det ff "knas".................
Airamya
CITAT (Ingemar @ 03-03-2007, 11:59) *
Nu då? Jag hade missat att där var flera sidor blushing.gif

Ja, nu är jag mycket nöjd wink.gif

Tack Ingemar tummenupp.gif
Lady Hamilton
Vad jag menade är att det inte tillkommer några fler inlägg trots att det på indexsidan ser ut som det gjorts nya inlägg........som i morse när jag var inne såg jag att Merlin skrivit ett nytt Inlägg kl.8.30 i dag. Men när man öppnar tråden så finns inget nytt inlägg utan senast inlägget är daterat 02-03-2007 21.33
Göran Carlsson, Odla.nu
Kan du inte se detta inlägget:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;#entry568371 g.gif
Lady Hamilton
Det kanske bara är jag som inte ser "inläggen" sad.gif i så fall behöver ni inte "bry er" och jag lovar att jag hädan efter inte skall "lägga mig i " ev buggar eftersom det troligtvis är mig det är fel på wub.gif

Jag ser inlägget från den 2 mars
Ingemar
CITAT (Lady Hamilton @ 05-03-2007, 16:01) *
Det kanske bara är jag som inte ser "inläggen" sad.gif i så fall behöver ni inte "bry er" och jag lovar att jag hädan efter inte skall "lägga mig i " ev buggar eftersom det troligtvis är mig det är fel på wub.gif

Jag ser inlägget från den 2 mars

Det från den 2 mars är sist på första sidan, det är inte så att du missat att där är en sida till? Ser du inte knapparna till nästa sida?

Testa i så fall att klicka på "Av" där det står:

Idag, 08:30
Av: Merlin
e_sedell
Just den tråden har jag också problem med faktiskt.

Senaste inlägget jag ser är från 02-03-2007, 21:33

Märkligt fel tycker jag, då webbläsaren inte borde utelämna inlägg efter ett visst datum.
Jag kör FF 2, tror det ska va uppdaterat så mycket som går också.

Kan det va någon kaka som ligger kvar och stör på något vis?
Mina rensas var 4e dag tror ja att jag ställde in de på, även annat tillfälligt material.

Jag har tidigare vart inne i just den tråden och läst så det skulle möjligen kunna va en ledtråd.
Eftersom det är en omröstning så känner ju servern på något sätt av om man redan vart inne och röstat, vilket jag har. Får man då hem en kaka, eller lagras ip-nummer hos er med rösten?

Sedan har jag ett problem till. Det är med sökningen, eller det kanske ska va så?! När jag söker på inlägg från mig får jag bara upp de trådar och skapat och inte de jag deltar i. Lite tråkigt när man snabbt vill se om man fått svar på ett inlägg i debatten.
fruberglund
CITAT (e_sedell @ 05-03-2007, 18:58) *
Just den tråden har jag också problem med faktiskt.

Senaste inlägget jag ser är från 02-03-2007, 21:33

Märkligt fel tycker jag, då webbläsaren inte borde utelämna inlägg efter ett visst datum.
Jag kör FF 2, tror det ska va uppdaterat så mycket som går också.

Kan det va någon kaka som ligger kvar och stör på något vis?
Mina rensas var 4e dag tror ja att jag ställde in de på, även annat tillfälligt material.

Jag har tidigare vart inne i just den tråden och läst så det skulle möjligen kunna va en ledtråd.
Eftersom det är en omröstning så känner ju servern på något sätt av om man redan vart inne och röstat, vilket jag har. Får man då hem en kaka, eller lagras ip-nummer hos er med rösten?
Sedan har jag ett problem till. Det är med sökningen, eller det kanske ska va så?! När jag söker på inlägg från mig får jag bara upp de trådar och skapat och inte de jag deltar i. Lite tråkigt när man snabbt vill se om man fått svar på ett inlägg i debatten.

Samma här, jag ser inte heller nåt ilägg efter det som är postat 21.33
Ingemar
blushing.gif

Ja nu skäms jag, jag förstod inte vad Lady Hamilton menade, jag tyckte det såg ok ut, alla inläggen var ju på plats, men det är tiden som är fel, helt åt h.....e.

blushing.gif

Jag ska titta på det i morgon och försöka fixa det, men nu tänker jag sluta för i kväll.

blushing.gif
blushing.gif
blushing.gif
blushing.gif
blushing.gif
Lady Hamilton
kompiskram.gif Gör ingeting vi gillar dig ändå thanks.gif
Ingemar
Men nu är det gjort biggrin.gif Jag kom på lösningen i bilen på väg hem och nu är det fixat. Kolla omröstningstråden nu, jag var inne och skrev i den och det ser rätt ut. Problemet var tidigare att så fort någon röstade (utan att skriva) så fick tråden en ny tid och hoppade upp i listan.

Förmodligen finns det fler omröstningstrådar som kommit till efter uppdateringen som har samma fel men det rättar till sig om någon nu skriver i dem. Så ser ni en sådan tråd så testa att skriva i den.

yahoo.gif
Berith
CITAT (Ingemar @ 05-03-2007, 19:51) *
blushing.gif
blushing.gif
blushing.gif
blushing.gif
blushing.gif
blushing.gif
blushing.gif

Ser ut som smultron på strå. giggle.gif

CITAT (Ingemar @ 05-03-2007, 21:12) *
Men nu är det gjort biggrin.gif Jag kom på lösningen i bilen på väg hem och nu är det fixat. Kolla omröstningstråden nu, jag var inne och skrev i den och det ser rätt ut. Problemet var tidigare att så fort någon röstade (utan att skriva) så fick tråden en ny tid och hoppade upp i listan.

Förmodligen finns det fler omröstningstrådar som kommit till efter uppdateringen som har samma fel men det rättar till sig om någon nu skriver i dem. Så ser ni en sådan tråd så testa att skriva i den.

yahoo.gif

Det där pratades det om i nån annan tråd för några dar sen, kommer inte ihåg var. unsure.gif Men den omröstningen kan ju iofs vara fixad nu...
Ingemar
CITAT (Berith @ 06-03-2007, 07:29) *
Ser ut som smultron på strå. giggle.gif

wub.gif
fruberglund
Att du till och med sitter och tänker på sånt när du inte sitter vid datorn är ett tecken på stort engagemang tummenupp.gif eller stor envishet tongue.gif

En kompiskram.gif till dig för att du lyssnar på oss alla thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon