|
Full version: Bredden fixad!
Gossen Ruda
28-02-2007, 19:09
Forumet får inte riktigt plats på min skärmbredd om 800 pixlar, andra har problem med att forumet är för litet. Går det inte att fixa så bredden anpassas efter skärmen?
Upptäckte en bra sak nu i nummertråden. Om någon bild som är uppladdad är väldigt stor så krymps den automatiskt ner så den går in i ramen så man slipper scrolla i sidled
Ingemar
28-02-2007, 20:31
CITAT (Gossen Ruda @ 28-02-2007, 19:09)  Forumet får inte riktigt plats på min skärmbredd om 800 pixlar, andra har problem med att forumet är för litet. Går det inte att fixa så bredden anpassas efter skärmen? Nej, det blir alldeles för brett och jobbigt att läsa om man har högre upplösning vilket de flesta har. Jag har 1920x1440 och ett inlägg som är tre fyra rader i den här fasta bredden får jag på en enda rad om bredden anpassas efter skärmen vilket är hemskt jobbigt att läsa. Men jag ska se om om det finns någonting som hindrar att vi minskar den så att forumet ryms bättre inom 800 pixlar. CITAT (AnitaO @ 28-02-2007, 19:44)  Upptäckte en bra sak nu i nummertråden. Om någon bild som är uppladdad är väldigt stor så krymps den automatiskt ner så den går in i ramen så man slipper scrolla i sidled  Ja några förbättringar finns det allt
CITAT (Ingemar @ 28-02-2007, 20:31)  Ja några förbättringar finns det allt  Näää ... det finns många förbättringar
CITAT (Ingemar @ 28-02-2007, 20:31)  Men jag ska se om om det finns någonting som hindrar att vi minskar den så att forumet ryms bättre inom 800 pixlar. Kan du inte centrera det samtidigt? Hos mig ser det ut så här nu, jag har upplösningen 1440*900.
Ingemar
28-02-2007, 22:23
Det är meningen att det ska komma mer till höger så småningom.
CITAT (AnitaO @ 28-02-2007, 19:44)  Upptäckte en bra sak nu i nummertråden. Om någon bild som är uppladdad är väldigt stor så krymps den automatiskt ner så den går in i ramen så man slipper scrolla i sidled  Jaa, visst är det bra!
CITAT (faith @ 28-02-2007, 21:42)  Kan du inte centrera det samtidigt? Hos mig ser det ut så här nu, jag har upplösningen 1440*900.  Läste i en tråd på småprat (det är många trådar nu  ) att det gråa fältet var borta i Firefox och att forumet var anpassat efter bildskärmen. Hos mig är det inte så, utan jag har fortfarande det grå fältet till höger som Beriths skärmdump visar. Har IE7.0
Äh det är inte min skärmdump bara för att jag förgyller den. Men för nån timma sen var alltihop blått och brett. Snyggt!
Ingemar
01-03-2007, 08:28
CITAT (Berith @ 01-03-2007, 08:21)  Men för nån timma sen var alltihop blått och brett. Snyggt!  Snyggt, nja, att det såg ut så beror på att vi försökte med lite olika grejor. Nu ser det ut som om vi kan fixa det här med bredden så att ALLA ska bli nöjda. Hur vore det om ni själva kunde få bestämma bredden beroende på vilken upplösning ni har eller hur ni vill att det ska se ut?
CITAT (Ingemar @ 01-03-2007, 08:28)  Snyggt, nja, att det såg ut så beror på att vi försökte med lite olika grejor. Nu ser det ut som om vi kan fixa det här med bredden så att ALLA ska bli nöjda. Hur vore det om ni själva kunde få bestämma bredden beroende på vilken upplösning ni har eller hur ni vill att det ska se ut? Det vore ju den ultimata lösningen tycker jag
fruberglund
01-03-2007, 10:23
Ja, det vore perfekt! Jag menar vill man ha superlång textrad så kan man väl få ha det då
Ingemar
02-03-2007, 18:47
Nu går det att välja bredd på forumet, smalare eller bredare välj själv. Längst ner på alla sidor finns en meny med tre alternativ, välj det som passar. Inställningarna sparas så ni behöver bara välja en gång. Nu tänker jag hålla helg så nu får ni klara er själva till på måndag. Om ni har problem eller synpunkter så skriv här i support. Trevlig helg
Margith
02-03-2007, 18:52
Trevlig helg till dig också Ingemar! Och tack för allt arbete ni lagt ner under de senaste dagarna
vickeva
02-03-2007, 19:17
CITAT (Ingemar @ 02-03-2007, 18:47)  Nu går det att välja bredd på forumet, smalare eller bredare välj själv. Längst ner på alla sidor finns en meny med tre alternativ, välj det som passar. Hittar ni de tre valmöjligheterna??? Hos mig ser det likadant ut som innan.... eller missar jag nåt? Trevlig helg i vilket fall som helst!!
Margith
02-03-2007, 19:21
Jag fick det att fungera när jag gick in på Trädgårdsforumet, längst ner i vänstra kanten hittade jag en ruta där det stod Standard. Jag provad mig fram och nu har jag hel bredd
Eva 33c
02-03-2007, 19:23
Hos mig hittar jag den längst ner till vänster, en ruta som det står "standard" i och en pil bredvid : )
Jättefint! Nu önskar jag bara att det blir centrerat också Trevlig helg!
vickeva
02-03-2007, 19:47
Nuså!!! Härligt
CITAT (Ingemar @ 02-03-2007, 18:47)  Nu går det att välja bredd på forumet, smalare eller bredare välj själv. Längst ner på alla sidor finns en meny med tre alternativ, välj det som passar. Inställningarna sparas så ni behöver bara välja en gång. Nu tänker jag hålla helg så nu får ni klara er själva till på måndag. Om ni har problem eller synpunkter så skriv här i support. Trevlig helg  Åh så bra, skönt att slippa sidscrolla! Tack Ingemar och ha en riktigt skön helg - det har du förtjänat!
fruberglund
02-03-2007, 22:29
Blir ingen större skillnad för mig vad jag än väljer men det är väl mitt Netscape som spökar igen eller så har vi ännu större skärm Ska prova i Explorer och se om det gör någon skillnad
Gossen Ruda
03-03-2007, 10:35
Mycket bra, men där försvann en möjlighet att klaga. Vad 17 skall jag hitta på nu.
Ändrade så jag fick full bredd på forumet...men nu när jag skulle gå in i min egen profil så är ju halva besöksloggen utanfö bild...  är det bara jag som får så eller får ni andra också så??? (jag kör med IE 7.0 och 1024 x 768 )
Ingemar
03-03-2007, 17:24
CITAT (Floppy @ 03-03-2007, 17:14)  Ändrade så jag fick full bredd på forumet...men nu när jag skulle gå in i min egen profil så är ju halva besöksloggen utanfö bild...  är det bara jag som får så eller får ni andra också så??? (jag kör med IE 7.0 och 1024 x 768 ) Det är bara för att de sista inläggen och trådarna som visas är skapade innan uppgraderingen, därför förminskas inte bilderna automatiskt utan trycker ut alltihopa, det rättar till sig efterhand som det kommer till nytt.
Önskar bara att det fanns ett val för oss dårar som kör 1280*1024, så vi också få fullskärm... Man kan ju önska sig iaf?
Ingemar
05-03-2007, 10:25
CITAT (LadyG @ 05-03-2007, 10:21)  Önskar bara att det fanns ett val för oss dårar som kör 1280*1024, så vi också få fullskärm... Man kan ju önska sig iaf?  Det är inte omöjligt att jag lägger till det längre fram, men tycker du inte det blir lite väl långa rader att läsa?
CITAT (Ingemar @ 05-03-2007, 10:25)  Det är inte omöjligt att jag lägger till det längre fram, men tycker du inte det blir lite väl långa rader att läsa? Ingen brådska, det finns säkert viktigare saker att göra. Men jag tycker inte det blir så besvärligt att läsa långa rader, fast det kanske bara är jag som är lite vrickad Däremot tycker jag många rader blir jobbigt, oavsett längd eftersom det känns som att få en tegelsten i ögat men det kan man inte fixa med bredd eller storlek på forumet tyvärr, det är den enskilde postarens ansvar tror jag.
fruberglund
05-03-2007, 11:17
CITAT (LadyG @ 05-03-2007, 10:37)  Ingen brådska, det finns säkert viktigare saker att göra. Men jag tycker inte det blir så besvärligt att läsa långa rader, fast det kanske bara är jag som är lite vrickad Däremot tycker jag många rader blir jobbigt, oavsett längd eftersom det känns som att få en tegelsten i ögat men det kan man inte fixa med bredd eller storlek på forumet tyvärr, det är den enskilde postarens ansvar tror jag. Jag skulle också vilja ha den bredden men nu vågade jag inte gnälla mer  , tur att nån annan tog upp det istället Jag tycker inte att det blir jobbigt att läsa och de som tycker det kan ju fortfarande välja en annan inställning i så fall. Men det är ingen brådska, ta det viktigaste först Ingemar
aanderss
06-03-2007, 11:49
UNderbart!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|