Digger
Det är bara lite färg som skiljer flera inlägg i samma tråd åt men den färgen är så ljus så man ser den nästan inte på min plattskärm. Kanske bättre med ett streck eller så mellan texterna så man lättare ser var en text slutar och nästa börjar?
Ingemar
Det beror på skärmen, eventuellt inställningen av färgena. På min platta skärm ser man inte mycket skillnad mellan färgerna men på mina vanliga skärmar är det STOR SKILLNAD och skulle jag ändra färgerna så det blir mer skillnad mellan dom så skulle det bli för mycket färg. Men en streck mellan vore kanske en bättre ide, jag ska fundera på det.
faith
Det är väldigt svårt att se vart ett inlägg slutar och nästa börjar. T ex om jag ska citera så är det jättesvårt att se vilken citera-knapp jag ska trycka på. Ibland trycker jag på fel och trycker på den som hör till inlägget ovanför.
Men om man t ex fyller den lilla smala delen i mitten mellan inläggen med t ex den mörkare gröna färgen som är längst upp i tråden, som jag visar på bilden nedan, så skulle det bli tydligare.

anna_rispan
fast lite av förvirringen är väl också att själva citatknappen har bytt plats. för visst satt den i toppen av inlägget förut???
faith
CITAT (anna_rispan @ 02-03-2007, 17:27) *
fast lite av förvirringen är väl också att själva citatknappen har bytt plats. för visst satt den i toppen av inlägget förut???

Anna, det har du rätt i. yes.gif Det har varit något som känts fel så att säga och det är just det du nämner inser jag nu.
Hmm, kanske går det att flytta knapparna till där de satt förut? confused.gif
Ingemar
Tyvärr kan jag inte flytta upp knappen för där har jag fullt med knappar och grejor som ni inte har smile.gif

Men vi ska göra något för att det ska bli tydligare kontraster mellan inläggen.
Christa
Jag reagerade direkt på den svaga kontrasten mellan bakgrund och text när jag öppnade det nya forumet. Jag har lite svårt att läsa i det nya och jag har inte ändrat några skärminställningar. I det gamal forumet var det inga problem.

För mig känns hela det nya forumet lite blekt och difust. Vi som inte är så unga har ju lite svårare med sådant där.

Har sett det på lite andra hemsidor som gjorts om under senare år så det kanske är en trend. Jag antar att ni köper något slags grundkoncept till odla som ni sedan bearbetar.

Programtillverkarna borde låta lite äldre människor testa innan de nöjer sig med en produkt.
Fenja
CITAT (anna_rispan @ 02-03-2007, 17:27) *

duh.gif Det förklarar saken... blush.gif Tack!!
Mvh
Fenja
fruberglund
CITAT (Christa @ 03-03-2007, 10:18) *
Jag reagerade direkt på den svaga kontrasten mellan bakgrund och text när jag öppnade det nya forumet. Jag har lite svårt att läsa i det nya och jag har inte ändrat några skärminställningar. I det gamal forumet var det inga problem.

För mig känns hela det nya forumet lite blekt och difust. Vi som inte är så unga har ju lite svårare med sådant där.

Har sett det på lite andra hemsidor som gjorts om under senare år så det kanske är en trend. Jag antar att ni köper något slags grundkoncept till odla som ni sedan bearbetar.

Programtillverkarna borde låta lite äldre människor testa innan de nöjer sig med en produkt.

Hehe, jag tycker det är för ljust fast jag är "ung". Om nu 31 räknas som ung sweatingbullets.gif

Färgerna på gamla forumet tyckte jag var bra och milda för ögat men ändå så man såg vad det stod. Varför inte ta dem igen? Jag har heller inte ändrat någon inställning gällande färgen.
Berith
CITAT (fruberglund @ 03-03-2007, 10:45) *
Hehe, jag tycker det är för ljust fast jag är "ung". Om nu 31 räknas som ung sweatingbullets.gif

Färgerna på gamla forumet tyckte jag var bra och milda för ögat men ändå så man såg vad det stod. Varför inte ta dem igen? Jag har heller inte ändrat någon inställning gällande färgen.

Och jag är så gammal så jag har redan glömt hur mörka eller ljusa färgerna var på förra forumet. g.gif blush.gif Kanske att ramarna runt varje inlägg var mörkare, men texten var väl samma svart som nu?
Ingemar
Presis som jag har fixat till så det går att välja bredd så ska jag fixa det här också.

Jag har tänkt mig en variant med tydligare avgränsningar, (mer färg), möjlighet att ändra textstorlek (för de som ser dåligt) och lite enklare upplägg.

Men det är inget man slänger ihop på en handvändning, (det är inte lika enkelt som att ändra bredden) så ha tålamod, jag har lite annat att fixa först.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon