Anki V
Jag tänkte bara visa hur det blev med den där "odlingshyllan" som skulle stå i vardagsrummet.

Som av en ren händelse blev måtten så det får exakt plats med 8 st av de där billiga "teflonformarna" som finns på RUSTA, och i dom får det plats 12 st 9 x9 krukor vardera laugh.gif

(åssa ville jag prova att ladda upp bilder från min egen dator rolleyes.gif)

[attachment=49:1.jpg]

/Anki
Maggan H
Det se ju jättefint ut, Anki! Vad kostade formarna på Rusta? rolleyes.gif
Anki V
Dom kostar 29.90 och är 42 x 36. Med underbevattningsmatta i så blir det perfekt för tolv krukor. Jag brukar ta en tång och böja ner kanterna för att få ytterligar lite plats. rolleyes.gif
/Anki
Lady Hamilton
Tjusigt Anki laugh.gif ......Nu har du alltså även slängt ut stereon....
g.gif Få se nu om jag uppfattat saken rätt?.......
Köksbordet är belamrat med sådder, så även kylskåpet, familjen äter restaurang.........
Toalett golvet med golvvärme är belammrat med frö-grodder så familjen går på ute dass..........
och nu är även stereon utslängd?.........ja det är ju ändå modernt med Mp3-spelare laugh.gif
Detta sammantaget gör att du är en av mina idoler...... wub.gif
Anki V
Nu måste jag tyvärr göra Ladyn besviken. unsure.gif

Köksbordet är helt rent förutom en ensam krukväxt. Badrumsgolvet är tom och i kylskåpet står det en ensam lite bytta med vita bergvallmo. sleep.gif

Årets valspråk är ” måttfullhet”, varje sådd är väl planerad och skulle det visa sig att något inte vill gro….ja då uppstår det en vakans under lysrören. yahoo.gif

Trångt kommer det inte att bli förrän i maj då dahliorna ska förgros……då ryker nog köksbordet är jag rädd. rolleyes.gif

Stereo eller separat cd-spelare har jag ingen….jag har bra högtalare till PC:n och använder den som musikmaskin.
Nu kom jag på något som kanske kan förbättra min image…… g.gif

Till helgen så monteras det upp lysrör i bokhyllan och böckerna förpassas till förrådet tongue.gif

/Anki
Lady Hamilton
Kanske vi kan vara vänner ändå? blush.gif
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 28-02-2007, 20:07) *
Kanske vi kan vara vänner ändå? blush.gif

Klart vi är vänner.... blush.gif Jag tycker bara att det är ledsamt att göra någon som "sett upp till en" besviken smile.gif

/Anki
ewa zon 3
Härlig bild Anki! thumbsup.gif
Du har reservutrymme ovanpå odlingshyllan ser jag rolleyes.gif
Eller är det redan intecknat för kommande sådder?

/Ewa
Anki V
CITAT (ewa zon 3 @ 28-02-2007, 20:11) *
Du har reservutrymme ovanpå odlingshyllan ser jag rolleyes.gif
Eller är det redan intecknat för kommande sådder?

/Ewa

Nä, inga frösådder där inte.

Platsen är reserverad för mina orkideér när pelargoniorna ska ut till fönstren. Mina fönster är i direkt söderläge så det blir ända för "stekande" för orkideérna där på vår och sommar. De mår bara bra av att få komma in en liten bit i rummet.

/Anki
Gåsis
Hum, vad dumt. När man läst hela tråden måste man ända till början för att svara. Men då har man ju glömt nästan allt crying.gif
Lite besviken är jag nog på hyllan och kanske på dig...spara plats laugh.gif Skruva in ena rackarns grova skruvar i taket och fäst armatur så får du ju plats med ännu mer fröer wub.gif Orkideér tongue.gif Köp nytt vetja!

Nåja, jag lever vidare på att du nu har böckerna i förrådet. Keep on yahoo.gif

/Åsa
Anki V
CITAT (Gåsis @ 28-02-2007, 21:06) *
Lite besviken är jag nog på hyllan och kanske på dig...spara plats laugh.gif Skruva in ena rackarns grova skruvar i taket och fäst armatur så får du ju plats med ännu mer fröer wub.gif Orkideér tongue.gif Köp nytt vetja!

Nåja, jag lever vidare på att du nu har böckerna i förrådet. Keep on yahoo.gif

/Åsa

Milde tid vad jag lyckas göra mina odlavänner besvikna idag crying.gif

Jag som avskyr att göra någon ledsen.........

Jag lovar!!! Ett annat år ska jag sätta krokar i taket för att kunna så ännu fler frön. g.gif

Men vänta bara.......trots att varenda fröplanta är noga inplanerad så är jag rädd att det kommer at gå åt pipan i alla fall....och jag lovar att jag ska fota så ni kan få ett gott skaratt igen yahoo.gif

/Anki
Gåsis
Tja, har man haft en revisor som beräknad kan man räkna med vad som helst w00t.gif Du har nog en del att se fram emot tongue.gif Men ledsna blir vi inte, möjligen lite mindre roade laugh.gif

/Åsa
kerstin z5-6
Inte är jag besviken -nu sår hon ännu mer o snart äts det blomjord i sundsvalls ljusaste kök igen ..
Jonas70
Raderat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon