Full version: Var är Kameran
Eva St
När jag skriver ett inlägg och vill lägga till en bild från mina album saknar jag kameran att klicka på för att få upp albumen. Måste jag gå till min profil för att hitta albumen eller är jag blind
Eva St
Ingemar
Albumen går bara att nå från profilen för tillfället eftersom vi jobbar med att integrera dem på ett bättre sätt i forumet. Men om du gör som jag har gjort och går in i din profil, klicka på ditt namn någonstans, sedan kan du kopiera kameraikonen och ditt användar-id till albumet. Markera båda delarna och tryck Ctrl + C, gå sedan in i din kontrollpanel och klistra in det i din signatur Ctrl + V, ändra länktexten om du vill och spara om signaturen.
Eva St
Låter ju både enkelt och bra men jag får ju inte upp mer än mitt namn som du ser. Förstår ju att jag gör fel wacko.gif g.gif men vad????????
Ingemar
Jag har fixat det till dig.
Eva St
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif blushing.gif blush.gif
DU ÄR JU EN KLIPPA TUSEN TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
fruberglund
Kan ni inte lägga den brevid upp-pilen under medlemsnamn, antal inlägg, medlemsnr osv.

Och varför går det inte att ha den där den var innan? Det var ju bra med pm-knappen osv. där tycker jag i alla fall.
Ingemar
Pm-knappen- eller motsvarande- länk m.m. hittar du nu om du klickar på namnet på den som skrivit.
Natures wisdom
Jag får det inte heller att fungera. Kan det ha något med att jag har ett mellanslag i aliaset kanske?
Ingemar
CITAT (Natures wisdom @ 01-03-2007, 00:47) *
Jag får det inte heller att fungera. Kan det ha något med att jag har ett mellanslag i aliaset kanske?

Nej, där finns inget mellanslag, du har nog försökt lägga in fel uppgift, men jag har fixat det.
Katti med torpet
Ingemar, du kommer att bli dränkt av folk som har samma problem (dvs som bara får med namnet när de vill lägga in albumlänken) kan du inte berätta hur du gör så vi kan fixa det själva, du kan ju rimligtvis inte fixa det manuellt åt oss alla?!
Behöver jag berätta att jag har samma problem...
Ciczi
Nej det där var inget enkelt... Ingemar... hjälp!

vi vill ha tillbaka våra ikoner i raden där de var förut... iallafall kameraikonen... blushing.gif

Ciczi
evelina
CITAT (Ingemar @ 28-02-2007, 21:14) *
Albumen går bara att nå från profilen för tillfället eftersom vi jobbar med att integrera dem på ett bättre sätt i forumet. Men om du gör som jag har gjort och går in i din profil, klicka på ditt namn någonstans, sedan kan du kopiera kameraikonen och ditt användar-id till albumet. Markera båda delarna och tryck Ctrl + C, gå sedan in i din kontrollpanel och klistra in det i din signatur Ctrl + V, ändra länktexten om du vill och spara om signaturen.

Så har jag gjort men får inte med kamera ikonen??
Betty
CITAT (evelina @ 01-03-2007, 08:29) *
Så har jag gjort men får inte med kamera ikonen??

Du måste kopiera dem var för sig/en i taget. Glöm inte att trycka på "uppdatera min profil"-knappen mellan de båda aktionerna.
Ingemar
CITAT (ciczi @ 01-03-2007, 08:25) *
Nej det där var inget enkelt... Ingemar... hjälp!

vi vill ha tillbaka våra ikoner i raden där de var förut... iallafall kameraikonen... blushing.gif

Ciczi

Och jag som tyckte det var så lätt om man följde min beskrivning:-)

Meningen är att allt sådant som album, skicka PM m.m. ska ligga i menyn man får fram när man klickar på någons namn, till vänster ovanför signaturbilden i inlägget (än så länge ligger där bara en del).

Att vi vill ha det där istället för som tidigare med ikonerna under inlägget beror på att det börjar bli för mycket olika uppgifter som ska visas och det kan bli väl mycket ikoner som visas hela tiden.

Men eftersom vi jobbar med albumlösningen och den inte är färdig så finns det inte i den menyn än. Eftersom det bara handlar om en kort tid trodde vi att vi kunde skippa albumikonen så länge men det går tydligen inte med tanke på hur många som hört av sig smile.gif så jag ska se om jag kan hitta på någon tillfällig lösning med albumen.
Betty
...och efter att ha läst Ingemars svar så tog jag bort min kameraikon, men behöll länken, till mitt album. thumbsup.gif
Ingemar
CITAT (Betty @ 01-03-2007, 08:48) *
...och efter att ha läst Ingemars svar så tog jag bort min kameraikon, men behöll länken, till mitt album. thumbsup.gif

Och nu kan du ta bort den också santa.gif

Albumet ligger nu till vänster under namn, signaturbild medlemsinfo m.m.
Betty
CITAT (Ingemar @ 01-03-2007, 10:49) *
Och nu kan du ta bort den också santa.gif

Albumet ligger nu till vänster under namn, signaturbild medlemsinfo m.m.

Och det kan du med! tongue.gif ... whistling.gif
Ingemar
CITAT (Betty @ 01-03-2007, 13:33) *
Och det kan du med! tongue.gif ... whistling.gif

mm... giggle.gif
fruberglund
Bra Ingemar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon