Full version: Reklam
Lars-Olof Arvids
Ovanför varje tråd i forumet finns ju en ruta med reklamlänkar. Igår skyltade en researrangör med resor till Madagaskar ovanför min madagaskartråd på naturforumet, och nu på morgonen fanns två arrangörer till Brasilien med ovanför brasilientråden. Min avsikt var ju inte precis att ge sådana gratisreklam, men det kanske är sådant man får leva med?

Olle
Göran Carlsson, Odla.nu
Ja det stämmer att reklamen anpassas efter innehållet och fördelen med det är att det blir intressant reklam för läsaren. Dessutom ger sådan reklam bättre resultat för annonsörerrna så alla vinner på detta upplägg. Vi har valt att använda textannonser eftersom det inte förstör utseendet på samma sätt som bildannonser och det påverkar inte heller laddningstiden och prestandan på forumet.

Allt på Odla.nu är gratis att använda och finansieras med olika former av reklam eller erbjudanden. Forumet står för en stor del av kostnaderna för Odla.nu och med hjälp av annonser kan forumet förhoppningsvis bli självförsörjande. Då får vi också större möjligheter att löpande förbättra forumet. Därför är det av värde för både oss och er som användare att reklamen är intressant utan att störa så att annonsörerna får bra respons.

Du ger alltså inget företag gratisreklam genom att klicka på annonserna utan du bidrar till finansieringen av forumet. Vår förhoppning är att annonserna inte ska irritera utan istället tillföra något. smile.gif

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 01-03-2007, 08:48) *
Ovanför varje tråd i forumet finns ju en ruta med reklamlänkar. Igår skyltade en researrangör med resor till Madagaskar ovanför min madagaskartråd på naturforumet, och nu på morgonen fanns två arrangörer till Brasilien med ovanför brasilientråden. Min avsikt var ju inte precis att ge sådana gratisreklam, men det kanske är sådant man får leva med?

Olle
myrtille
Men det är inte alltid textannonser? Hos mig ser det ut så här ibland:
Ingemar
CITAT (myrtille @ 01-03-2007, 11:01) *
Men det är inte alltid textannonser? Hos mig ser det ut så här ibland:

Det är inte meningen att det ska se ut så, det ska bara få visas ren text, vi ska titta på det när alla allvarligare buggar är lösta.
myrtille
Oki. smile.gif

Jag har inget emot reklam annars. Inser att finansieringen måste komma någonstans ifrån.

Jag vill också passa på att berömma färgvalet på sidan. Kommer inte ihåg hur det såg ut innan, men det är i alla fall otroligt vilsamt med dessa dämpade färger. Man kan bli lite "färgtrött" ibland av att surfa på webben.
Piccante
Tyckte bara det var lite olustig när jag såg en reklam igår för en bok som handlade om att växa mentalt och utveckla sitt IQ skriven av Ron L Hubbard. Dvs Scientologernas grundare. Lite otrevligt att reklam för "hjärntvättarsekter" smygs in på odla nono.gif
Ingemar
CITAT (Markus_H @ 01-03-2007, 12:19) *
Tyckte bara det var lite olustig när jag såg en reklam igår för en bok som handlade om att växa mentalt och utveckla sitt IQ skriven av Ron L Hubbard. Dvs Scientologernas grundare. Lite otrevligt att reklam för "hjärntvättarsekter" smygs in på odla nono.gif

Jag kan stänga av vad som inte får visas, filtrera det, men det hinner jag inte nu när jag har en massa buggar att fixa men ska ta tag i det sen.
Lars-Olof Arvids
Nu annonserar en sekt ovanför tråden om spöken...

Olle
Piccante
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 09-03-2007, 13:34) *
Nu annonserar en sekt ovanför tråden om spöken...

Olle

Vad jobbigt att reklamen verkar bytas ut med jämna mellanrum. när jag kollade nu så var det reklam för bergvärme och uterum. Men jag har sett scientologreklam innan och tycker det känns lite olustigt med sektreklam nono.gif
Alba
Jag vet ju att reklamen finns där men jag märker den aldrig. Den har ju så liten och diskret text.

Reklamen är väl en del av att vi får ha ett fint forum så då får vi nog acceptera att den finns.
Ingemar
CITAT (Markus_H @ 09-03-2007, 13:49) *
Vad jobbigt att reklamen verkar bytas ut med jämna mellanrum. när jag kollade nu så var det reklam för bergvärme och uterum. Men jag har sett scientologreklam innan och tycker det känns lite olustigt med sektreklam nono.gif

Så fort jag hinner ska jag gå in och filtrera sådant som inte passar in, men det är också så att det tar ett tag för google att indexera sidorna för att se vilket innehåll som passar.
myrtille
Nu har jag färgad reklam igen. Jag vet inte om det ska vara så eller inte. Utifall inte så ser det ut så här:
Bee
Visst ser jag också reklamen för Allt om Trädgård och det är helt ok för mig smile.gif Passande reklam tycker jag.

Sen vill jag tacka för reklamen om eldkorg. Jag såg en sån i julas men har inte vetat var man får tag på den! Nu vet jag så tack igen !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon