Agneta z5-6
Vet någon om VAR man kan beställa/köpa krukor 7x7,helst billiga - bra kvalitet??? thumbsup.gif
kerstin z5-6
Lindbloms frö ?De brukar ha mycket i krukväg
ewa zon 3
Lindbloms frö säljer bla dom svarta fyrkantiga krukorna tillverkade av Göttinger.
Finns en kruka som är 7x7x8 kan det vara något?

Har nyss fått hem en stor låda med krukor och brätten där jag bla beställde några av den här mindre storleken.
Jättefin kvalité thumbsup.gif

/Ewa
Eva 33c
Ewa, vad gick frakten på? Jag har själv funderat på att köpa från dem men inte kommit till skott än sleep.gif
Agneta z5-6
TACK för snabba svar.

Hade alldeles glömt det där med kostnaden. BRA. / Mvh Agneta
Helen i Piteå Zon 5
Jag har köpt krukor från Linbloms och dom håller hög kvalite... krukorna är av dom hårda typen som går att diska utan att dom går sönder rolleyes.gif
Du har även Hermann Meyer, därifrån beställer vi genom STA... även dom har krukor i toppenkvalite
ewa zon 3
För 700 krukor (100 st 7x7x8, 100st 13x13x13, 500st 9x9x10) och 20 stycken krukbrätten (53x32x6) så gick frakten på 162 kr inkl. moms. Inte så farligt tycker jag för det är en stor tung låda.
Härligt med många nya fina och ffa rena krukor. Bara att ta när jag behöver rolleyes.gif

/Ewa
Agneta z5-6
Jag har köpt krukor från Linbloms och dom håller hög kvalite... krukorna är av dom hårda typen som går att diska utan att dom går sönder rolleyes.gif
Du har även Hermann Meyer, därifrån beställer vi genom STA... även dom har krukor i toppenkvalite
[/quote]

Har aldrig hört talas om han,var hittar jag honom? blushing.gif blushing.gif //Agneta

Hur funkar detta med inramningen till det andra skriver som man vill ha med,detta med data tycker
jag är väldigt svårt /Agneta
Eva 33c
Herman Meyer är en tysk firma, som säljer på postorder. Jag har inte vågat prova själv då jag inte vet vad frakten kan tänkas gå på, är också osäker på om priserna på sidan är med eller utan moms...
Men här finns hur mycket krukor och annat som helst rolleyes.gif

Om du skriver en text och sedan markerar den, och trycker på knappen med
CITAT
pratbubblan
så kommer den markerade texten inom "avgränsningarna"
Eller tryck på knappen först och infoga det du vill skriva mellan "quote- taggarna" (quote)(/quote)
Helen i Piteå Zon 5
Det finns en svensk återförsäljare som du kan ringa till och få både katalogen och den svenska prislistan finns även en hemsida..
http://www.ospab.com/news.php
fruberglund
Jag har köpt Göttingerkrukor genom en på Tradera, när jag vann auktionen så erbjöd hon mig att köpa fler krukor. Jag har beställt 400 9x9x10 och 200 st 7x7x8. Det blev t.o.m. billigare/st än genom Lindbloms frö och frakten blev inte dyrare än Ewas zon 3 ovan heller, 151 kr.

Jag har inte fått dem än så hur de är kan jag inte säga men efter beröm här så tvekade jag inte på dessa krukor flirting.gif
Eva 33c
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 01-03-2007, 22:07) *
Det finns en svensk återförsäljare som du kan ringa till och få både katalogen och den svenska prislistan finns även en hemsida..

Jag har kontaktat dem (via deras hemsida och en ruta där man kunde skriva) flera gånger, bla frågat efter katalog och undrat om de säljer till privatpersoner och via postorder. (Om man läser på deras hemsida verkar de mest sälja H Meyer som grossist.) Men jag får inga svar, kanske har jag bara haft otur.Det kanske är bättre att ringa. Har ni andra haft bättre tur?
Jag vet att de som bor nära åker dit och handla men det är inte aktuellt för mig...
Helen i Piteå Zon 5
Nu är det några år sedan jag mailade dom... men jag har för mig att jag inte fick några svar så jag ringde..... men katalogen kom som jag beställt utan att jag sa något på telefonen... så dom måste i alla fall läsa mailen...
AgnesC
Beställde bambukäppar från Meyer förra sommaren, hörde inget på en hel månad, mailade igen, då fick jag svar via Öspab, därefter fick jag min leverans snabbt.
Agneta z5-6
Det var ju jäätteenkelt detta med pratbubblan. HUUUUUR KUNDE JAG VARA SÅ INTELLIGENSBEFRIAD ?

Det är nog bäst att ringa firman enl. er alla //Agneta
Muguet
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 01-03-2007, 22:07) *

Det bästa är att ringa Öspab's centrallager 044-331190 de skickar det man vill ha eller levererar till närmaste Öspab butik.
Jag har köpt hållare till etiketter där, som är jättebra att ha i krukor eller trädgårdslandet.
Agneta z5-6
Bra ide
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon