Full version: Några synpunkter
Eva 33c
Jag gillar det nya forumet, mycket är ju en vanesak, man känner sig lite vilsen i början.
Efter att ha använt det nya forumet några dagar har jag några små synpunkter.

Jag vill gärna ha navigering ( "Trädgårdsforumet>Forumteknink>Support") även längst ner på sidan. Visst går det fort att trycka upp sig med en pil, men ändå...

Jag saknar (eller är jag blind?) möjligheten att markera en avdelning som läst. Man kan markera hela forumet som läst har jag sett, men förut använde jag alltid detta när jag läst de inlägg som intresserade mig i en avdelning.

Sen är jag inte så förtjust i att man "lämnar spår" efter sig så fort man öppnat någons profil. Inte heller är jag intresserad av att se vilka som öppnat min, vill de mig något så skickar de väl ett PM eller skriver i gästboken. Jag har tittat på flera profiler nu i början av nyfikenhet på vad som var nytt och inser att många nog undrar vem jag är : ) Märker nu att jag drar mig för att titta på någons profil pga av detta.

En vanlig adressbok (som bara jag har tillgång till) verkar inte heller finnas nu, eller har jag fel? Mina vänner-listan kan man inte göra "privat" eller?
Kanske skulle jag vilja välja mer vad som är privat eller vad som kan visas av den information som finns i profilen.
Lady Hamilton
Hej Eva Om du går in på in kontrollpanel och klickar på "Blockerade vänner" Så hittar du din "gamla adress bok" där. Och när jag var in på din profil så kunde inte jag se, att jag hade någon möjlighet att "se" vilka du har i DEN mappen
Berith
För att markera en avdelning som läst väljer du Alternativ som finns överst i trådraden. Sen väljer du vad du vill göra där. Hoppas du förstår vad jag menar. wink.gif

Och jag tror inte att man lämnar några spår efter sej om man är inloggad anonymt? sleep.gif
Eva 33c
Tack för svar Berith! Jag VAR blind !!
Och Lady H- jag har inga adresser i min adressbok för tillfället. Jag tog bort dem under "blockerade" innan jag läste att det visst inte var blockerade i allafall...
När jag tittar på din profil så ser jag ju alla dina "vänner", kan du ha adresser i adressboken som INTE syns där? Och hur lägger man i så fall upp en sådan adressbok?

Kanske lämnar man inte spår efter sig om man är inloggad som anonym, men jag har hittills alltid loggat in "synligt" (tycker själv det är trevligt att se vilka andra som är på forumet) och då kan man ju inte hålla på att byta inloggning bara för att man vill titta på någons profil. Nu gör det väl ingenting egentligen att man syns där, jag har väl inget att dölja precis, men samtidigt känns det som onödig information. Någon har tittat på min profil också och jag vet inte vad jag har för nytta/glädje av att veta det.

Fast ditt besök, Lady H, i min profil syns inte?! Undrar hur det kommer sig, var du inte inloggad då?
Ingemar
CITAT (Eva 33c @ 01-03-2007, 10:24) *
Jag gillar det nya forumet, mycket är ju en vanesak, man känner sig lite vilsen i början.
Efter att ha använt det nya forumet några dagar har jag några små synpunkter.

Jag vill gärna ha navigering ( "Trädgårdsforumet>Forumteknink>Support") även längst ner på sidan. Visst går det fort att trycka upp sig med en pil, men ändå...

Längst ner till höger har du navigeringsmeny direkt till alla avdelningar.

Jag saknar (eller är jag blind?) möjligheten att markera en avdelning som läst. Man kan markera hela forumet som läst har jag sett, men förut använde jag alltid detta när jag läst de inlägg som intresserade mig i en avdelning.

Dert går fortfarande, klicka på "Alternativ"-menyn som finns längst upp i alla avdelningar så öppnar sig en mängd alternativ.

Sen är jag inte så förtjust i att man "lämnar spår" efter sig så fort man öppnat någons profil. Inte heller är jag intresserad av att se vilka som öppnat min, vill de mig något så skickar de väl ett PM eller skriver i gästboken. Jag har tittat på flera profiler nu i början av nyfikenhet på vad som var nytt och inser att många nog undrar vem jag är : ) Märker nu att jag drar mig för att titta på någons profil pga av detta.

Om du absolut inte vill att någon ska se att du tittat i deras profil så logga in som anonym, men vad är så hemskt med att det syns? Jag tror nog de flesta uppskattar att få besök, det är ju därför man fyller på med info i sin profil för att man vill att andra ska kunna lära känna en lite mer. Det är ju inte meningen att man ska skriva hemligheter där.

En vanlig adressbok (som bara jag har tillgång till) verkar inte heller finnas nu, eller har jag fel? Mina vänner-listan kan man inte göra "privat" eller?
Kanske skulle jag vilja välja mer vad som är privat eller vad som kan visas av den information som finns i profilen.

Vi arbetar på att ändra om det en del, förmodligen kommer vi att lägga in en möjlighet där man kan markera att Vänner inte ska visas. Eller så tar vi bort det helt, men detta står inte högst på listan för tillfället eftersom vi arbetar med att fixa alla buggar nu.
Lady Hamilton
Jag har inte "rört" något i min "blockerade" adressbok Utan jag blev bara ledsen när jag kom på hur mycket information det stod där Och om all den informationen försvunnit sad.gif (ex.på dig står det "fått känguruäpple frön -07 o Grå Bolltistel) Men jag har ännu inte gjort några ändringar eller våga röra BLOCKERADE VÄNNER överhuvutaget, Kul grej föresten med Blockerade vänner laugh.gif Och klickar man där finns INGEN blockerad.........Och JA jag var dolt inloggad när jag tittade i din profil
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon