Lena i Torslanda
Jag tycker det hade varit på sin plats att flytta om nu när man ändå gjorde nytt. Om jag som ny söker mig till ett trädgårdsforum och hittar hit är det första jag ser trådar om allt annat än trädgård. Jag måste skrolla en bit för att se att det finns annat också. Vore det inte bättre att kasta om avdelningarna så det som är centralt för Odla (hoppas jag) ligger först.
Ingemar
Jag har svarat på detta i någon tråd redan men kan väl ta det en gång till.

Anledningen är att vi vill slippa "tjafs" och "trams" i trädgårdsavdelningarna, därför ligger de allmänna avdelningarna överst så de som är intresserade av sånt kan gå direkt dit eftersom det är det första de ser. En slags filtrering kan man väl kalla det och det fungerar utomordentligt väl.

Tidigare när vi bara hade trädgårdsavdelningar fylldes dessa av ovesäntligheter i var och varanan tråd och förstörde för dem som var intresserade av dessa trådar. Detta problem har vi inte alls nu längre. Dessutom kan den som vill slippa de avdelningarna klicka på symbolen som finns till höger i det gröna rubrikfältet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon