Full version: pallkrageland
hagge
Vi har 4 pallkragar på höjd,planterar i den översta,så man slipper böja sig.
Sidorna målade med brun lasyr och klädda med grönt plastnät som det är tänkt att brytbönor skall slingra sig mot,dessa är planterade i urholkade stockar på marken.
wacko.gif
Hannele
"4 pallkragar på höjd"

Jag skule nog ha byggt nån ställning/bänk först - och inte 'slösat' med så mycket jord...
Annelie
Hejsan Hagge!

Ser jättefint ut! Du har möjligtvis inga bilder på de urholkade stammarna att visa upp? Lite större format än vad som är på denna bilden du har här.

Jag är alltid på jakt efter alternativa odlingskärl och det lät som en rolig idé detta - och jag lånar gärna andras goda idéer rolleyes.gif

Jag har själv ett projekt på gång där jag ska holkar ur en jättestubbe från en gammal, gammal alm för att kunna plantera i. Har inte hunnit fixa detta ännu, men snart ska jag sätta igång! Det är bara ett sånt fasligt jobb att få stubben på plats - den är 1 m i diameter och ca 60 cm hög.... vilket innebär några kilo att förflytta... wacko.gif

Men det kommer att bli ursnyggt när det är klart.. och då kom jag att se dina urholkade stammar - som hade passat som handen i handsken sidan om min stubbe... smile.gif
Berith
Jag tog mej friheten att hämta bilden i stora formatet. sleep.gif

Fialotta
Hagge...jättesnyggt...visst
ska man va rädd om ryggen, vi får ingen ny tongue.gif

Blev inponerad av dina stockar runt,,,vilken bra ide rolleyes.gif

Tror jag tjyvar den,,,,,,,,gör det nåt??
Ingrid på Västkusten
Asflott!

Tips - du kan sätta en spalje i ena änden av pallkragen och leda upp något klättrande i ena änden - också ryggvänligt!
och hannele - ingen jordslöseri - självklart har man itne jord i hela - utan bara i de översta 1 & 1/2 pallkragen! Sten, bråte etc i boten åsså en markduk åsså jord. Ursmart ide för onda ryggar,

Hälsar ingrid som själv har en.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon