Vesna
Hej,

Idag har jag köpt MASSOR av pelargonsticklingar. Jag har planterat ner dem i krukor och ställt dem i fönstret i gillestugan. Här är det 21 grader och fönstret vetter år sydväst, så det är bra ljus. Nu läser jag att de vill stå svalt, men då blir det väl ingen "fräs" på dem?! Hur gör jag?

Samtidigt kunde jag inte låta bli att köpa tre engelska pelagoner. Det är tre fullt utvecklade och blommande plantor med lite knopp kvar. Hur får jag dem att klara blommingen i sommar. Ska de få vila lite kanske? Ska jag ställa dem svalt (15 grader) och kanske klippa ner dem (och föröka dem lite smile.gif ) ? TIPS! Jag vill som sagt gärna ha dem i sommar oxå.........

// Vesna
Margith
Jag tycker att du ställt dina pelargonsticklingar på ett bra ställe.
Engelska pelargoner är jag inge bra på, men så mycket vet jag som att du ska inte klippa i dem nu.
För nåt år sedan köpte jag också blommande engelska på våren. De hade jag inne i fönstret. Tidigt på våren satte jag ut dem och de blommade om sent på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon