Söker förtvivlat efter pelargontyg, på nätet har jag hittat Odentags men det är lite blekt i färgerna. Någon som vet, kan, har, säljer,vart eller vem? Pelargoner på tyg måste ju vara ett säkert kort ävern för en sådan pelargonförtvinare som mig...
Åh tack, detta är nog Odentags pelargontyger som visserligen är vackra men egentligen inte passar mig riktigt....men hittar jag inte andra så blir det nog dessa....
Piccante
01-03-2007, 22:44
Jag är ju totalt okunnig på detta område men du vet inte vilka som väver och trycker pelargontyget? Det stod bara designer på wexthuset va? 265kr/ meter är mer än vad samtliga mina gardiner i lägenheten kostar tillsammans Borde ju gå att hitta billigare tycker jag. Eller så är jag bortskämd som bor i en textilmetropol Men jag vet inte om det finns så många som säljer tyg över nätet men hade jag rotat runt lite här i trakten så hade man nog hittat samma tyg eller något liknande.
Summer Snow
02-03-2007, 00:04
Om du inte redan har gjort det så släng ut en fråga på http://www.sysidan.se/ eller sök på http://www.quiltshops.com/search.htm och skriv geranium under "search for these words" och sedan klicka på thumbnails så kommer det upp bilder på olika pelargonmönstrade tyger och var de finns att köpa. Jag testade och hittade flera varianter i klara och starka färger. Det är inte svårt att beställa tyg från ex vis USA, det har jag gjort många ggr och leveranserna är oftast snabba. Tänk bara på ev tullavgifter.
Lycka till!
Piccante
02-03-2007, 00:14
Om du möjligtvis skulle ha vägarna förbi i trakten så skulle jag kolla efter tyget du söker här www.skroten.se
lena:-)
02-03-2007, 16:28
Håller alldeles med om priset..men men vad gör man om man snöat in sig på pelargontyg? Vill ha! Men vill ha ett som jag tycker är både snyggt och vettigt pris. Kollat in amerikatygerna men jag är lite novis/feg vad gäller att beställa från utlandet, jag får väl fundera och titta mera ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.