Full version: djungelgurka
broccoli
...help..anyone?...

Finns det någon som har någon erfarenhet av djungelgurka (Melothria scabra)? Har köpt en påse frö och hoppas i sommar få skörda dessa 3 cm grönt randfläckiga frukter...Har ännu inte sått fröna för det är väl för tidigt... men om nån vet nåt om dessa... confused.gif
lena:-)
HAde massor av djungelgurkor förra sommaren, som små små små vattenmeloner...Inte nåt att äta percis men så roliga att de väl fyller sin plats även iår... Ska se om mina bilder på dem finns kvar

Här kommer bilden......närbilden thumbsup.gif

Åsa, mälardalen zon 2
Jodå jag har odlat djungelgurka för en 3-4år sedan jag tyckte inte de var goda men det finns de som gillar att äta dem.

Förkultivering i april-maj är lagom de verkade inte trivas så bra inomhus de satte fart att växa ordentligt när de kom utomhus. De är värmekrävande så plantera inte ut för tidigt. Ska man odla i kruka är 15-20liters kruka lagom detta är en kraftigväxande växt som dricker en hel del vatten.
broccoli
Tack!

Vad snabbt man får svar här! Det finns tydligen andra än jag som sitter och längtar trädgård under sena vinterkvällar.. tack
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon