pimpim
Hur gör man om man vill lägga in en bild i ett inlägg från hårddisken?
KURT
Man bifogar bilden
Muguet
Under rutan där du skriver ditt inlägg finns en ruta som heter VÄLJ FIL klicka där och sedan på LADDA UPP
Du får då ett meddelande om att uppladdningen lyckades längst ner i rutan.
Skicka sedan iväg inlägget !
*Stintan*
Under skrivrutan finns en knapp "Bläddra" där kan du bläddra fram din bild och ladda upp sen klickar du bara på "Hantera uppskickade filer"
pimpim
Tack för svaren thanks.gif . Jag hade missat det med att välja att lägga in den i skrivrutan.
Muguet
CITAT (Stintan43 @ 02-03-2007, 08:57) *
Under skrivrutan finns en knapp "Bläddra" där kan du bläddra fram din bild och ladda upp sen klickar du bara på "Hantera uppskickade filer"

HMMMMM.... då står det nog olika beroende på vilken webbläsare man har ! ohmy.gif
Jag kör på Mac med Safari.
*Stintan*
Kanske det jag vet inte men så står det på min dator och jag har IE smile.gif
Muguet
Jo det stämmer när jag går in med Firefox istället så står det Bläddra
Så får inte hela sidan plats i fönstret jag får upp så jag måste skrålla åt höger och vänster för att se allt !!!
Nej tillbaka till Safari igen !! thumbsup.gif
*Stintan*
Jag behöver inte scrolla nånsin varken åt höger eller vänster numera och det är jätteskönt att slippa. Förut va man ju tvungen till det om någon la in en för stor bild t.ex.
Agneta z5-6
[attachment=727:PICT0024.JPG]Jag försökeren gång till......

[attachment=728:PICT0024.JPG]Jiiiiipiiiiiiiii

Men varför går det med vissa bara? fast stoleken i pixlar är densamma....
Berith
Wow vilken ros! tummenupp.gif

Vet inte vad som är skillnaden, men när man ser på försöken i Test så slutar dom bilderna på .htm, skulle tro att felet ligger där nånstans. dunno.gif
Agneta z5-6
Tack,skall försöka.
kerstin z5-6
När man laddar upp bilder från datorn -kan de visserligaen vara större än i album -men de bör ändå ha en rimlig storlek ..Klicka på dina inlagda bilder Agneta -de fyller hela min skärm x 2-3...
Man kan ju vilja klicka upp bilden i inlägget ...obearbetade bilder är ofta gigantiska
Agneta z5-6
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-03-2007, 15:41) *
När man laddar upp bilder från datorn -kan de visserligaen vara större än i album -men de bör ändå ha en rimlig storlek ..Klicka på dina inlagda bilder Agneta -de fyller hela min skärm x 2-3...
Man kan ju vilja klicka upp bilden i inlägget ...obearbetade bilder är ofta gigantiska

Precis vad dom var,Tack för hjälpen.
Tog mig närmare ett år innan jag kom det här med support.testa .............man är verkligen ngen datanörd men det kan ju inte alla vara.
stennie
Det funkar inte för mig, jag har en ikon ovanför där man får upp infoga html-länk.
Den där nere står det hämta albumbilder på, men man kommer ju inte in i albumet! confused.gif help.gif
*Stintan*
Bläddra som står under skrivrutan använder man när man vill lägga in bilder från sin hårddisk.
stennie det ser inte ut somom du har något album, isåfall skulle det ju stå under din ikon, du kanske måste aktivera det på nåt sätt.
stennie
Hos mig står det inte bläddra utan hämta albumbilder!
Visst har jag ett album (flera), men det går inte att ladda upp bilder till dom än!
Jag har PM:at Ingemar, jag fattar ingenting, det har ju funkat!
Berith
Men just nu när dom jobbar med dom nya albumen vill dom inte att vi är med och pillar också så vi får nog vänta på klartecken först. kompiskram.gif
yla
jag har de på samma sätt jag kan inte längra bifoga bild från hårdisken väldigt väldigt tråkigt ett tag trodde jag att jag blivit helt knäpp men de finns inte nåt bläddra längre o de fanns ju förut -cry-.gif
stennie
Kontakta Ingemar, han kollar på mitt problem, kanske bra att det är fler än jag som har det problemet!

Jag trode också först att jag hade blivit knäpp crazy.gif eller blind coolgleam.gif
yla
CITAT (stennie @ 30-03-2007, 22:47) *
Kontakta Ingemar, han kollar på mitt problem, kanske bra att det är fler än jag som har det problemet!

Jag trode också först att jag hade blivit knäpp crazy.gif eller blind coolgleam.gif

oki ja g me hihi trodde jag blivit knäpp

ska kontakta honom
*Stintan*
[attachment=886:30_MARS_006.jpg1.jpg]

Jag kunde, konstigt unsure.gif
faith
CITAT (Stintan43 @ 30-03-2007, 23:17) *
[attachment=886:30_MARS_006.jpg1.jpg]

Jag kunde, konstigt unsure.gif

Med en sån söt wub.gif modell går det väl inte att misslyckas! giggle.gif
yla
CITAT (faith @ 30-03-2007, 23:50) *
Med en sån söt wub.gif modell går det väl inte att misslyckas! giggle.gif

fniss jag har ju foton på pretty etty me ju
men inte finns de nån knapp längre för o lägga in från hårddisken,,,snyft känner mej lite mobbad,,,fast jag e säker på att de inte e meningen att jag ska,,,de e bergis nån bug i systemet,,,, så jag väntar tålmodigt på att ingemar ska komma på vad felet är dunno.gif
Berith
CITAT (Berith @ 29-03-2007, 06:17) *
Men just nu när dom jobbar med dom nya albumen vill dom inte att vi är med och pillar också så vi får nog vänta på klartecken först. kompiskram.gif

Ahaa! ni har ingen knapp, jag trodde att det inte funkade för att vi skulle låta bli. blush.gif
Biggan_
Jag kan inte heller lägga in bilder från hårddisken! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Det har ju gått innan! blink.gif
Alba
När jag klickar på Album lägst upp på sidan får jag upp denna text: Albumen är tillfälligt nere för underhåll.

Jag tror det är så att arbete pågår av Ingemar o Göran och att albumen inte är klara än.
stennie
Det har inte med albumen att göra , utan att ladda upp bilder direkt från datorn, knappen bläddra är borta! sos.gif
*Stintan*
Skumt att den bara är borta hos en del.
Alba
I går hade jag texten "mitt album" under min avatar.

I dag är "mitt album" borta under avataren.

Periodvis har även avataren varit borta.

Om jag skriver ett inlägg och försöker få med en bild:

Skapa album och ladda upp bilder här

Albumen är tillfälligt nere för underhåll står det i den bilden.
yla
jo alba men som sagt var man kunde ladda upp bilder från hårddisken alldeles i förra veckan men de går inte längre för en del av oss
så albumen är inte problemet för oss
Alba
Ok då förstår jag --- det problemet har även jag.

Jag har inte brytt mig så mycket för jag trodde att det hade göra med allt de gör på forumet.

Måste vi PM:a Ingemar var och en eller kollar han alla ?
yla
jag tror att då han löst problemet för en så kommer de lösa sej för alla
så de e nog bara att vänta dunno.gif
stennie
Nu fungerar min igen, Tack till Ingemar han är en klippa! smiley_small_hug.gif
yla
så himla bra då allt fungerar man blir fort bortskämd
tack snälla Ingemar
Lady Hamilton
Jag kan inte ladda bilder direkt frå hårddisken Men jag kan lägga in bilder i albumet OM jag går in på något av ERA album och där klickar på Mina album sweatingbullets.gif Det blir lite extra jobb men det går...........Men jag kan alltså varken ladda bilder direkt från datorn (knapp saknas) och inte logga in direkt i mitt album
yla
Ladyn lika bra du pmar Ingemar o berättar vilken webbläsare o uppkoppling du har så hoppas vi han fixar din me
Lady Hamilton
Webbläsare? Uppkoppling? Inte vet jag vad de kallas....... crying.gif
yla
han kanske fixar de utan att du vet de cool.gif
Biggan_
CITAT (yla @ 02-04-2007, 17:00) *
han kanske fixar de utan att du vet de cool.gif

Hokus Pokus Filiokus! giggle.gif
yla
coolgleam.gif
CITAT (Biggan_ @ 02-04-2007, 17:21) *
Hokus Pokus Filiokus! giggle.gif

coolgleam.gif flirting.gif
Lady Hamilton
Nopp inte för mig.........det fungerar ff inte.........
kerstin z5-6
[attachment=970:2837_117...pp07S019.jpg] jo ..
Lady Hamilton
NU äntligen har jag fattat Knappen som det stod "ladda bilder från datorn" är borta MEN man skall trycka på Browse i stället ......... angel_not.gif
yla
härligt ladyn då får vi se en bild snart då tummenupp.gif
Lady Hamilton

yla
fina fiskar o sån härlig färg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon