Full version: Signaturbild
Susanne i Linköping
I förra versionen av forumet var avatarens storlek begränsad till, tror jag, 50x70 pixlar. Nu får den vara 90x90 och min bild skalas upp till den storleken vilket inte är snyggt alls. Kan jag begränsa den visade storleken på något sätt eller måste jag göra om bilden till 90x90? Bilden är en animerad GIF. Är det möjligen något fel på min bild, så att dess storlek inte uppfattas rätt av forumets bildvisare? Jag är ingen expert på GIF-ar.

*muttrar förargat* här anstränger man sig för att anpassa avataren till forumet och blir det här *gruffar lite missnöjt*
faith
Vad konstigt, min bild skalas inte upp. Kan det vara för att jag angav storlek på bilden på det gamla forumet även fast jag egentligen inte behövde eftersom den ändå var i rätt storlek för det gamla forumet (50*70)? confused.gif
Ingemar
CITAT (Susanne i Linköping @ 02-03-2007, 12:18) *
I förra versionen av forumet var avatarens storlek begränsad till, tror jag, 50x70 pixlar. Nu får den vara 90x90 och min bild skalas upp till den storleken vilket inte är snyggt alls. Kan jag begränsa den visade storleken på något sätt eller måste jag göra om bilden till 90x90? Bilden är en animerad GIF. Är det möjligen något fel på min bild, så att dess storlek inte uppfattas rätt av forumets bildvisare? Jag är ingen expert på GIF-ar.

*muttrar förargat* här anstränger man sig för att anpassa avataren till forumet och blir det här *gruffar lite missnöjt*

Jag har fixat den.

CITAT (faith @ 02-03-2007, 12:21) *
Vad konstigt, min bild skalas inte upp. Kan det vara för att jag angav storlek på bilden på det gamla forumet även fast jag egentligen inte behövde eftersom den ändå var i rätt storlek för det gamla forumet (50*70)? confused.gif

Helt rätt thumbsup.gif
Susanne i Linköping
Tackar! Kunde jag ha fixat det själv? (Hittade inga inställningar.)
Berith
Undrar jag också, jag är ju inte så här fyrkantig i verkligheten. blush.gif

-----------
nope whistling.gif
Ingemar
CITAT (Berith @ 02-03-2007, 12:28) *
Undrar jag också, jag är ju inte så här fyrkantig i verkligheten. blush.gif

-----------
ska testa en sak..... g.gif

<span style='font-family:arial'><span style='color:blue'>Berith i Skaraborg,
bor och gräver i zon 3.</span></span>

<span style='font-family:arial'><span style='color:green'>Att dölja ett fel med en lögn
är som att dölja en fläck med ett hål!</span></span>

Tycker det ser ut som om du skulle låta bli det thumbdown.gif yahoo.gif
Berith
Hörrududu! Vad har du gjort nu? crazy.gif Texten blev ju alldeles knollrig.

Men bilden blev fin. blushing.gif
Ingemar
CITAT (Berith @ 02-03-2007, 12:47) *
Hörrududu! Vad har du gjort nu? crazy.gif Texten blev ju alldeles knollrig.

Men bilden blev fin. blushing.gif

Jag... no.gif tror vi gjorde nåt samtidigt så strulade det.
Berith
CITAT (Ingemar @ 02-03-2007, 12:45) *
Tycker det ser ut som om du skulle låta bli det thumbdown.gif yahoo.gif

Jo jo... undrar vem som gör flest fel här? devil.gif

giggle.gif

Men nu är det ju som vanligt igen! thumbsup.gif
Kanske vi ska låta det vara så? whistling.gif
renate
Har jag blivit helt dumm??Jag ville ändra min signaturbild,men nej det gick inte,min nuvarande blev bara så ful.Överhuvudtaget är det inte lätt längre att lägger till bilder i inlägget,det blir bara länkar.Nu menar jag bilder inte ett helt album som jag länkade i dag.Oj så komfus det blev.
Sorry
renate
CITAT (renate @ 02-03-2007, 16:05) *
Har jag blivit helt dumm??Jag ville ändra min signaturbild,men nej det gick inte,min nuvarande blev bara så ful.Överhuvudtaget är det inte lätt längre att lägger till bilder i inlägget,det blir bara länkar.Nu menar jag bilder inte ett helt album som jag länkade i dag.Oj så komfus det blev.
Sorry

Nä men vad nu då? Helt plötsligt är min nya signaturbild på plats.Jag blev arg och gav upp när det inte funkade.O nu när jag svarade på ett inlägg fanns den där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon