mulle
Jag har mina stratifieringar på gång i en kall källartrappa. Vad tror ni om att flyta ut allt nu till det kalla växthuset? Vilka risker finns det?
Det är en hel del alpiner, aklejor, clematis och liknande.
Här är strax över noll nu men det blir säkert en hel del minusnätter ännu i mars, (zon 2-3).

Hittills har jag alltid låtit stratifieringarna flytta in och gro i värme men jag har så förbaskat fullt överallt i år... giggle.gif

Mulle
Lena i Torslanda
Du kan utan vidare flytta ut hela klabbet i växthuset. Där har jag alla mina perennsådder. Enklast tänkbara.
mulle
Tack!
Mulle
renate
Jag tog ut en del av mina sådder ur kallväxthuset och ställde de i en pallkrag med sand/snö i botten.De står i en liten championlåda med finmaskigt hönsnät över.Jag tyckte det blev för varmt i växthuset 15° i dag middag sådderna torkar ut i soligt väder.Blir det för regnigt lägger jag fiberduk över krukorna.Jag har bara sådd träd och buskar än.Perenner så jag inte förän i mitten på mars eller senare,då renner de inte och jag kan ställer de i inglasat altan på dagarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon