Anki V
I höstas stoppade jag mina 20 ”pellisar”, direkt utifrån, ner i papperskassar och bar ut till matkällaren där det är 10-15 grader varmt och kolsvart. Naturligtvis utan att märka upp vilken som var vilken. nono.gif

Nu under vintern så har jag skvätt på dem några droppar vatten ungefär en gång i månaden. I dag var det dags att ta fram dom igen…….och en del av dom behövde ingen märkning giggle.gif . De stod och blommade i den kolsvarta källaren och det var liv i alla 20. rolleyes.gif
Även om det verkade vara ”lite mindre” liv i vissa av dom.g.gif

[attachment=183:sylarna_043.jpg]
Margith
Japp, pelargoner ÄR riktiga överlevare wub.gif
Varför tror du att jag har huset fullt av dem? giggle.gif
ewa zon 3
Titeln på den där bilden skulle kunna vara
Ur askan reser sig fågel Fenix
eller
Den skära flamingons återkomst

Härligt att så många överlevt, men var ska du ha dom?

/Ewa
Anki V
CITAT (ewa zon 3 @ 03-03-2007, 16:07) *
Titeln på den där bilden skulle kunna vara
Ur askan reser sig fågel Fenix
eller
Den skära flamingons återkomst

Härligt att så många överlevt, men var ska du ha dom?

/Ewa

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Fyndigt!
Den lilla bleka pelargonblomman står nu i en vas, jag har inte hjärta att kasta bort den blush.gif

Menar du var jag ska ha dom till det blir utplanteringsdax?

I så fall....jag ska ha dom under lysrören som är reserverade för "ettåringarna". Jag räkanr kallt med att när det blir dax att skola om dom så är det tillräckligt med ljus i mina söderförnster.

Det går åt ganska många "pellisar" för att pryda väggen till båthuset. smile.gif

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon