Visst kan veterinärräkningarna skena iväg! Jag skulle aldrig "spara" på mina husdjur, hellre skulle jag sälja mina ägodelar än att låta mitt djur lida! Damen i artikeln var kanske inte försäkrad? Jag har agria plus kattförsäkring som täcker det mesta upp till 60000kr har jag för mig. Självrisken är 1000 kr och sen betalar man en del utöver det. När vår käre gamle katt var sjuk gick vår andel upp till ca 8000 kr - undrar var räkningen hade hamnat utan försäkring

Nu gick hans liv inte att rädda för han hade obotlig cancer och vi ville inte att han skulle behöva lida mer, men självklart hade vi betalat oavsett summan om hans liv hade gått att rädda med t ex strålbehandling eller så (om han hade haft en rimlig chans att bli frisk utan att lida allt för mycket av behandlingen). Jag minns att min man sa till veterinären att "det spelar inte någon roll vad det kostar" när dom ringde från djursjukhuset och frågade om vi ville betala alla jättesdyra spec. undersökningar....och min man som en gång i tiden absolut var emot husdjur

han skulle minsann inte bli fäst vid ett kattskrälle, aldrig mata eller klappa honom...ni kan räkna ut vem som gullade mest med katten

Nu ska ni inte få för er att vi hade råd egentligen men om ens "kamrater" lider så gör man vad som helst, säljer tv'n, bilen, soffan