Full version: Johannisbröd
Merlin
Nu har mina johannisbrödkärnor grott och blivit ca tio cm långa och börjar precis få sitt andra bladpar. Jag har nu planterat om dom i vanlig jord+perlit fyra plantor per 9x9 cm kruka. Hur stora blir dom som krukväxter och hur övervintar men dom? Ska dom stå utomhus på somrarna eller är det för svalt på våra breddgrader? confused.gif Ni som har försökt eller vet nånting - berätta smile.gif
jegi
Ja, jag har några som är 15-20 cm. Dom klarar svenska sommaren utmärkt, fast nog tycker jag att dom växer långsamt. Nu har jag mina i söderfönstret över vintern men nog vore det bättre med ett svalare ställe med ljus. Jag vill minnas att dom är städsegröna.
Dom kan nog bli nån meter eller mer i fönstret (har jag hört) men det lär ta tid.
Merlin

Men hur ser dom ut? Jag hittade bara bilder på stora träd på google, men inga på johannisbröd som krukväxt. Nån som har hemma och kan visa en bild snälla confused.gif ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon