Full version: Vasaloppet
Björken
Hej!
Någon mer som har anhöriga med i Vasaloppet?

Jag har min yngste son med som åker för första gången.
Inga från Närke
CITAT (Björken @ 04-03-2007, 09:06) *
Hej!
Någon mer som har anhöriga med i Vasaloppet?

Jag har min yngste son med som åker för första gången.

Vilken nummer har han vet du det? Nej jag har inga anhöriga men förmodligen någon f.d. arbetskompis //
Björken
CITAT (Inga från Närke @ 04-03-2007, 11:40) *
Vilken nummer har han vet du det? Nej jag har inga anhöriga men förmodligen någon f.d. arbetskompis //

Han har startnummer 13613 och än så länge är han med.
Snöflinga
Jag tycker det är så kul med vasaloppet thumbsup.gif Har suttit bänkad från start till mål, stackars den kille som tappade skidan unsure.gif De är verkligen beundransvärde de som orkar åka i nio ! mil bravo.gif Hur gick det Björken för sonen ? Somnar säkert ovaggad i kväll ...
anna_rispan
Nej ingen personlig bekant elelr släkting med. Men jag kollade ändå.
Det var riktigt spännande i år. O vilken tur att de hade kamera i den backen där killen tappade skidan. För där hade de väl inte kamera förut som jag fattade det.
Björken
Tyvärr var han tvungen att bryta efter halva sträckan. Han fick ont i ena foten och eftersom han är diabetiker så uppsökte han sjukvårdarna och de ville inte att han skulle åka mer med tanke på foten och risken som finns när man är diabetiker.

Lite besviken så klart han är men han har vunnit en stor seger i varje fall.

Han har sedan hösten 2005 gått ner 35 kilo och ökat sin kondis från att efter att ha småjoggat halva elljusspåret och trodde att han skulle dö eller i varje fall inte ta sig hem till att utan vidare löpa både en och två mil eller köra det på skidor sommar som vinter.
anna_rispan
Det var ju bra kämpat!!

Han kanske provar igen nästa år??
faith
CITAT (Björken @ 04-03-2007, 17:52) *
Lite besviken så klart han är men han har vunnit en stor seger i varje fall.

Han har sedan hösten 2005 gått ner 35 kilo och ökat sin kondis från att efter att ha småjoggat halva elljusspåret och trodde att han skulle dö eller i varje fall inte ta sig hem till att utan vidare löpa både en och två mil eller köra det på skidor sommar som vinter.

bravo.gif
renate
Vi tittade på starten och sonen såg nästan hela,jag tittade litet såg vinnaren komma i mål.Sonen åkte öppet spår förra året det ingick i klassikern.Han klarade det.
Betty
Jag missade alltihopa... Vem vann? rolleyes.gif
KURT
CITAT (Betty @ 05-03-2007, 00:59) *
Jag missade alltihopa... Vem vann? rolleyes.gif

Mycket imponerande av Elin Ek som kom på motsvarande 92:a plats totalt i loppet, knappt 5 min efter Oskar Svärd.
Netha
Rafflande slutspurt var det... jag trodde ett tag att Oscar skulle låta Jerry Ahrlin komma först i mål.. men..

Elin Ek... Imponerande! smile.gif
Farmor
En endaste gång per år tittar jag på sport på TV och det är just Vasaloppet. Jag ser det som ett underhållningsprogram och bäst av allt är att alla är så glada och på slutet får jag segertårar i ögonen. crying.gif (Det är skönt att gråta till TVn)

Ja, märkligt är det att en icke-sport-tittare som jag kan vara så road av Vasaloppet. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon