Full version: Chatten
caprifol
Förra veckan när jag var inne på chatten kunde jag se status på andra deltagare, d v s om de inte var vid datorn o s v - och kunde också ställa in det själv. Var? Kan för "död o pina" inte hitta det nu.
Berith
Antar att du menar den gröna knappen med det vita strecket...? cool.gif
caprifol
Har ingen sådan! Eller - var ska den finnas i så fall? I fältet där smilies, ljud m m finns (trodde jag)?
Lady Hamilton
6:e knappen från hö eller 4:knappen från vä?? Finns ine den grön/vit eller röd/vit?
*Stintan*
precis ovanför skrivrutan alltså smile.gif
caprifol
Nu börjar jag förstå att jag faktiskt saknar någon (några?) funktioner. Ovanför skrivrutan har jag ingenting, eller rättare sagt: där finns stora fönstret med "konversationen". Ska kolla vidare med admin men tack för svaren. Förstår i alla fall att jag inte är helt ute i det blå.

(nedanför skrivrutan har jag ett litet verktygsfält med ljud, o s v samt logga in/ut knapp).
Berith
Mina knappar sitter mellan läsrutan och skrivrutan, 9 stycken: fetstil, kursivt, färg, glagubbar, ljud, status, "flytande eller fast", hjälp och logga in/ut. Och det är just statusknappen du letar efter. tummenupp.gif
*Stintan*
ja i det verktygsfältet ska knappen finnas. Gå in på chatten annars så kan du säkert få hjälp där när det är någon inne. smile.gif
Alba

Vi har testa ljud i chatten för att gå ut och gå in tex dörrklocka osv

Då fick jag upp denna text:

lba: så här står det - Err 7832. Warning! Your actions may prevent further access to the chat room

Varför blir det så ?
Göran Carlsson, Odla.nu
Får du det meddelande alltid? Vi har inte lagt in att man inte ska få skicka ljud så om ni inte använder ljud överdrivet mycket ska det inte vara något problem.

CITAT (Alba @ 08-03-2007, 21:17) *
Vi har testa ljud i chatten för att gå ut och gå in tex dörrklocka osv

Då fick jag upp denna text:

lba: så här står det - Err 7832. Warning! Your actions may prevent further access to the chat room

Varför blir det så ?
Alba
Jag har bara fått det 1 ggr men det var en annan på chatten som också fått samma medd.
Det är inte när man skickar ljud med knappen nere vid textrutan utan när man går in i Val för att kunna lägga in ljud när man tex avslutar eller kommer in.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon