Ta du upp dem och börja väcka dem, vrid dem ofta vid fönstret så att de får ljus från alla håll. Du kan hjälpa dem med extraljus med en golvlampa om du inte har plats ovanför. Min erfarenhet är att änglarna inte är så kitsliga med ljustillgången innan de ska till att sätta knopp.
Mvh
Fenja
CITAT (Gillan @ 05-03-2007, 07:27)

[attachment=215:100_1916_1.JPG]
Tack för det svaret Christer! Jag är lika förvillad vartenda år när det gäller det där med näringen

. Däremot så är jag inte lika rädd för att störa rötterna som du verkar vara. Jag tar en stor förskärare och skär av rejält med rötter inan de får ny jord. Och det fungerar alldeles utmärkt

Nu blev det jättekonstigt, men jag hoppas ni förstår ändå

Jag rotbeskär mina med vid omplantering och de verkar tåla det hur bra som helst. Jag har som störst en 70 liters kruka till änglarna och större får det inte bli för då blir det svårt att flytta dem.
Gillan jag planterar mina rätt ner i kogödsel på påse och efter 4-6 veckor så börjar jag att gödselvattna dem med blåkorn vid varje vattning. Risken att övergödla en ängel är inte så stor.
Sedan blir jag nyfiken på ditt växthus Gillan, funkar det bra? Är du nöjd? Vi funderar på att göra ett likadant... någor vi bör tänka på?
Mvh
Fenja