malin72
jo mina små vildpellisar beter sig konstigt......vissa är jätte fina men några ser konstiga ut på bladen.....ni ser på bilderna unsure.gif
[attachment=204:blandat_06_262.jpg]här är en utav dom som mår bra...

[attachment=205:blandat_06_261.jpg] en som inte mår bra??? crying.gif
Margith
Såvitt jag kan se från dina bilder Malin ser båda ut att lida av akut vattenbrist nono.gif
Stackarn i lerkruka hade jag planterat om fort som rackarns i en plastkruka.... du verkar vara lika slarvig som jag med vattningen shy.gif I en plastkruka klarar de sig bättre, om du nu inte hör till dem som springer runt med vattenkannan och skvätter runt i tid och otid laugh.gif
malin72
men hm...jag tycker att jag vattnar dom confused.gif jaha ok jag planterar om dom i lerkrukor och hoppas att dom mår bättre...men nog tycker jag att dom får vatten varannan dag från kanna och sprayas ju tillsammans med allt annat flera gånger om dagen..... blush.gif shy.gif
Margith
Hoops, vänta nu!!
Vattnar du dem varannan dag och sprayar dem fler gånger per dag, då ser jag fel crying.gif De lider av nåt annat än vattenbrist g.gif
malin72
g.gif hm undrar vad det är då unsure.gif men nu när jag var borta vet jag ju inte det var ju bara i 5 dagar så......
undrar vad jag ska göra då???? kan det var jorden,mygg,näringen help.gif
Lady Hamilton
Malin du får inte slå dem med hammare nono.gif och inte låta dem leka med leksaksbilar thumbdown.gif

Skojjar bara giggle.gif Men det syntes så väl på bilden när man förstorade upp dem

Men i övrigt så tycker jag att det ser ut som den nedersta har haft blött på bladen o blivit bränd av solen/ljuset Hur är det med näring? I allafall så tror jag inte att det skall vara någon fara, dina sticklingar kommer nog att repa sig snart
Fenja
CITAT (Lady Hamilton @ 04-03-2007, 22:35) *

Men i övrigt så tycker jag att det ser ut som den nedersta har haft blött på bladen o blivit bränd av solen/ljuset Hur är det med näring?

Precis min tanke!! Om man ska spraya sådder så gör det till de kommit upp, eller försäkra sig om att de INTE står i solljus under dagen om man sprayar det som kommer upp.
Mvh
Fenja
malin72
hm ok jo jag satt också och tänkte att dom ser brända ut.....
på ena hyllplanet är dom hur fina som helst men på det nedersta ser vissa ut så där confused.gif ,lyset sitter på samma höjd,men som sagt det är ju olika lysrör(alla till blommor) huh.gif
men jag ska ju möblera om idag för dom så......jag planterar om och sen får vi se... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon