malin72
g.gif blush.gif pinsamt men 2 pellisar har övervintrat på förnsterbrädan.....nu är den väl lite törstig mm men hur gör jag med dom help.gif ser ju inte kloka ut.....hur ska den klippas mm
[attachment=206:blandat_06_272.jpg]
Margith
Jaha, det är bara att inse att du och jag tycker olika wink.gif
Jag tycker att din pelargon är hur fin som helst wub.gif Jag hade inte klippt en millimeter i den rtfm.gif Däremot hade jag gett den ny jord, massor av ljus och värme och vatten kiss.gif

Förresten, vet du vad det är för pelargon??
malin72
[attachment=209:gulapellisen1.jpg] thanks.gif blush.gif shy.gif
men jag trodde att man måsta klippa den eller nåt sånt giggle.gif men men så mycket kan jag whistling.gif
ok ska den omplanteras i vanlig krukjord då eller??????????
det är denna som jag sparade 2 av från i sommras
[attachment=208:växter_240.jpg]

vet inte vad den heter köptes på rockdala deras sista dag innan dom flyttade.....
Margith
Du är inte den enda som tror att man "måste" klippa pelargonerna på våren.
Visst, har du övervintrat dem mörkt och svalt och tar fram några krukor torra pinnar: klipp ner dem! Men har du övervintrat dem på ett sådant sätt att du tar fram en grön växt, som den du visar bild på, då säger jag: klipp den bara om den skickar iväg kvistar åt alldeles "fel håll" Jag ser inget sådant på din bild. Jag hade alltså inte rört den. Ge den ny jord så kommer den säkert jättefint. Krukväxt jord är vad den vill ha smile.gif
För övrigt ser det ut som om det är en French Vanilla, eller möjligtvis Guernsey Flair du har tongue.gif
malin72
tack för dina svar thanks.gif ja det stog bar gula pelargoner på raden dom fanns på...det var ju utplockat och kaos där inne så jag tänkte inte på att fråga om vad det var rolleyes.gif
men då planterar jag bara om dom och tar bort visset thumbsup.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon