Full version: Krukväxt jord?
surren
Hejsan! biggrin.gif

Finns det nån grymm jordblandning som dom flesta vanliga inomhus växterna vill ha. Många vill väll ha olika men vad finns de för jordblandning som funkar till allt nästan?tongue.gif

Tack tack Mvh Robert
Natures wisdom
Hasselfors P-jord brukar rekommenderas. Jag har inte testat den själv dock. Rekommenderar den inte till kaktusar och andra suckulenta växter. Men där kan du ju använda kaktusjord, det finns från Hasselfors också.
Åsa, mälardalen zon 2
P-jord är planteringsjord inte krukväxtjord, planteringsjord är till för växter man ska odla under sommaren. Krukväxtjord ska gärna vara ännu mer strukturstabil växterna ska ju ofta stå i den i 1år eller något mera. Hasselfors krukväxtjord med små lecakulor brukar fungera bra tycker jag (växtmästarens krukväxtjord är samma som hasselfors bara det att de har satt dit sitt eget varumärke på så utseendet på påsen är annorlunda).
surren
Alright ska kolla upp de där! Tack!
strepp
Det var intressant att höra om Pjorden som jag har blivit rek av plantskolor." En av de som säljer denna jord har alltid sagt till mej att yrkesodlarna använder alltid denna jord-Kanonbra..Jag brukar oftast fråga vilken de rek till de krukväxtsorterna jag har får som mest svar Pjorden.
Intressant ska kolla upp detta lite mer..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon