Halli
Hej,

jag direktsdde luktrter frra ret, men knappt ngon grodde.... Nya friska tag i r! Jag tnkte frs och har lst en massa och en del bltlgger och en del filar och alla verkar gro fint, och s r det mnga som fresprkar den sk stjrtlappsmetoden, men jag frstr inte vad den innebr? r det ngon som kan frklara vad som avses? confused.gif
Eva 33c
"Stjrtlappsmetoden" innebr att du sr frerna (efter eventuell filning och bltlggning) i ett fuktigt papper, ( tex "stjrtlappar" avsedda fr att tvtta bbisar med som r ett lagom starkt och fuktighetshllande papper ) men hushllspapper funkar ocks. Sedan viker man ihop papperet och stoppar det i en plastpse. Sedan kollar man var och varannan dag om det grott, och kan flytta ut frerna till jord efterhand som man ser att det r liv i dem. Jag har inte tillmpat detta i ngon strre utstrckning. Men i r har jag provat grobarhet p fr med den metoden bla. Metoden ger bra koll och sparar en hel del plats under grodd stadiet.
Eva i Hga
S bra! Detta mste jag prva s man inte sr en massa frn som inte gror. Det sparar ju plats som du sger. Hrligt nr man fr enkla tips!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon