catlady
Jag undrar var bästa ställena att hitta gamla fönster och glasdörrar till uterum/växthus i gammal stil finns. Någon som kan tipsa? Gärna med namn i Skåne!
vickeva
Finns det inte på Återbyggnadsdepån i Malmö? Annars har de ju på Qvesarum tex.
Gurkan
CITAT (catlady @ 05-03-2007, 12:57) *
Jag undrar var bästa ställena att hitta gamla fönster och glasdörrar till uterum/växthus i gammal stil finns. Någon som kan tipsa? Gärna med namn i Skåne!

Återbygget ligger nere på Spikgatan i hamnen, dom har massor men är inte alltid jättebilliga.

Kolla Blocket.se, finnas alltid massor av annonser från folk som bytt fönster. Ibland skänkes eller till symbolisk summa, man kan också kolla med byggjobbarna om man ser att dom håller på att renovera/byta fönster i nåt större hus innen i stan, då kan man hitta många i samma storlek på en gång som är enklare att bygga med än om man får tag på olika storlekar lite här och där.
catlady
Måste definitivt kolla Återbyggnadsdepån, tack för tipset! Jo, jag kollar lite då och då på Blocket och hoppas komma över något "dirt cheap"!
Gurkan
CITAT (catlady @ 06-03-2007, 19:44) *
Måste definitivt kolla Återbyggnadsdepån, tack för tipset! Jo, jag kollar lite då och då på Blocket och hoppas komma över något "dirt cheap"!

Jag har varit där och köpt åtta lysrörsarmaturer idag !! smile.gif

Kollade inte så noga på "fönsteravdelningen" men dom har som sagt mycket men inte "dirt cheap". Absolut värt ett besök för alla som gillar skrot och gamla pryttlar.

Dom har bla. en kakelavdelning man kan spendera timmar på ... jag har världen coolaste kakelplattor som grytunderlägg numera (1:-/st + några möbeltassar).

Malmö Återbyggdepå
Jonas70
Jag har faktiskt aldrig varit där, men det låter ju som ett itnressant ställe att besöka.
Har de även sten och plattor?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon