Full version: Surströmmingsglass
Blomstertanten
Själv har jag lite svårt för att bestämma mej confused.gif
Men nu börjar jag sick.gif

Magdis
Aldrig i livet säger jag! sick.gif Surströmming kan jag äta med potatis till, men aldrig i livet surströmmingsglass!! Låter vidrigt!
Alba

Jag älskar surströmming men surströmmingsglass - ja kanske.
Tror inte den är så äcklig som den låter. Den kommer att vara väldigt salt - salt glass njae tveksam.

Surströmmingsglass
Betty
Finns det en glass med surströmmingssmak över huvud taget??? w00t.gif Undrar varför det i så fall... blink.gif
Jag äter inte surströmming men för en miljon skulle jag kunna tänka mig att testa - men inte för mindre... nuke.gif
Snöflinga
Låter mest som ett aprilskämt, fast visst, som ohejdad glassoman skulle jag smaka w00t.gif Förstår däremot inte vad den friterade persiljan har där att göra bland tillbehören wacko.gif
Margaretha
Älskar surströmming, men svarar tveksamt. Tycker inte att det verkar lockande no.gif
Blomstertanten
CITAT (Snöflinga @ 05-03-2007, 15:49) *
Låter mest som ett aprilskämt, fast visst, som ohejdad glassoman skulle jag smaka w00t.gif Förstår däremot inte vad den friterade persiljan har där att göra bland tillbehören wacko.gif

Men inte kan man äta glass utan friterad persilja !!!!! crying.gif g.gif
Sailor Pluto
sick.gif Eftersom jag inte tycker om surströmming så skulle jag aldrig trycka i mig glass med sån smak. Inte ens om det var 40 grader varmt. Fast smaken är ju som baken, alltid finns det nån som gillar det! Det är lite över min horisont bara.
anna_rispan
jag funderar....
men jag har aldrig provat surströmming som vanligt.
sen tror jag att lite av grejen med att det låter extra äckligt är just att det heter glass.
jag tyckte silltårta lät uräckligt, för när folk säger tårta då tänker jag på sylt o grädde o så. men silltårta var ju mer som en smörgås. jaja.
trevlig kväll på er. smile.gif
Anma
Glass med fisksmak... sick.gif Vare sig surströmming eller någon annan fisk låter inte särskilt lockande i glass... Men för en miljon kronor skulle jag äta en liter, eller två!

" ska serveras med friterad västerbottensost, hjortron och friterad persilja." Det köper jag lätt, men då ska det vara vaniljglass till. Mums!! yes.gif

Camembert, hjortronssylt, vaniljglass granerad med friterad persilja är sååå gott, det blir salt av osten, så saltig glass kanske är gott trots allt? Hmmm... åt ju hallon och saltlakritsglass i somras, det var gott det.... hmmm.... Näää, inge surströmmingsglass till mig! thumbdown.gif
Christoffer
Var kan man köpa denna glass?
Då jag aldrig har vågat mig på surströmming, så skulle jag ändå vilja veta hur den smakar, så en sked glass vore
väl värt ett försök.

Är det ICA fokus som har?
Biggan_
sick.gif sick.gif sick.gif
Hoppas dom inte placerar den bland den vanliga glassen, den måste ju stinka över!
*Stintan*
Fattig som jag är så skulle inte en miljon sitta fel crazy.gif
fruberglund
Aldrig i livet! Surströmming som luktar så äckligt sick.gif

Undrar lite över alternativet med choklassås...är det nån som på allvar tror att det skulle vara gott med chokladsås till eller skulle det vara för att dölja den äckliga smaken på glassen? sweatingbullets.gif biggrin.gif
renate
Jag tror du skämtar. Glass med fisksmak skulle inte en människa köper.Och surströmming.........örk säger jag bara.
Ätr jag glass vill jag ha en trevlig smak,inte fisk.
mari_tres
Nja, kanske... Smakar nog om jag blir bjuden men skulle inte köpa själv blink.gif
Det finns ju vitlöksglass också, som var på modet ett tag (för de modiga...)

Älskar surströmming kan jag tillägga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon